Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Senior IT helpdesk tekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren supporttekniker till vår kund i Hässleholm. I denna roll får du ett tekniskt ansvar för att coacha och stötta dina kollegor i supportteamet. Du välkomnas till ett kompetent IT-team där samarbete och professionalism står i fokus. Rollen innebär en spännande kombination av kvalificerad felsökning (1st/2nd line) och deltagande i användarnära projektarbete där du ska ha en ambition att leverera hög support och vara behjälplig i IT leverans och projekt.

I denna seniora roll agerar du som en viktig länk mellan 1st och 2nd line support. Ditt uppdrag är att lösa komplexa ärenden som sträcker sig bortom traditionell helpdesk och att agera drivande i att lyfta den tekniska kompetensen inom teamet.

Du kommer att agera teknisk coach och mentor för 1st line-supporten samt driva projekt som fokuserar på den användarnära IT-miljön.

Sedan säkerställer du även en effektiv och välfungerande IT-leverans genom kvalificerad felsökning.

Att vara konsult

Randstad Digital är din karriärpartner inom IT och digital transformation. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Som din karriärpartner tillämpar vi vår talangcentrerade strategi som sätter din utveckling i fokus, vilket hjälper dig att uppnå din fulla potential och öppnar upp för nya spännande karriärmöjligheter.

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.

Ansvarsområden

  • Agera teknisk coach och mentor för 1st line-supporten.
  • Driva projekt som fokuserar på den användarnära IT-miljön.
  • Säkerställa en effektiv och välfungerande IT-leverans genom kvalificerad felsökning.

Kvalifikationer

Vi söker dig med gedigen teknisk kompetens och erfarenhet av att arbeta i en supportroll där du har fått använda djupare kunskap än en ren helpdesk-funktion.

  • Minst 3 års erfarenhet av självständigt supportarbete (1st/2nd line).
  • Gedigen kunskap inom Microsoft 365 och Windows 11.
  • Stark vana av klientshantering och felsökning av hårdvara.
  • Förståelse för Active Directory och grundläggande nätverkskoncept (felsökning av switchar, brandväggar och klientanslutning).

Meriterande:

  • Erfarenhet av att arbeta med PowerShell för automatisering.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-17
Antal platser 1