Chefsassistent sökes till Saab Surveilliance
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida skill.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-23

Är du en erfaren administratör och koordinator som trivs i en roll där du får ta stort ansvar och vara ett stöd för ledande befattningshavare? Just nu söker vi en chefsassitent till Saab Surveillance som kommer att stötta med varierande administrativa arbetsuppgifter samt bidra till att driva viktiga projekt och uppdrag. Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Dina arbetsuppgifter I denna roll får du möjligheten att arbeta självständigt och agera chefsstöd, där du bland annat kommer att: • Supportera sektionschefer vid onboarding av nya medarbetare och konsulter. • Hantera hela livscykeln av resurshantering, inklusive att initiera processer såsom att skapa konsultkonton, beställa utrustning, passerkort och säkerställa att varje medarbetare/konsult är redo att börja enligt riktlinjerna. Arbetet innefattar även hantering av konsultförlängningar och avvecklingar. • Assistera i frågor som rör lokaler och andra praktiska ärenden. Arbetet är förlagd på dagtid. Din profil För att lyckas i denna roll ser vi att du är positiv, serviceinriktad och trivs med att stötta andra. Du är ansvarsfull, strukturerad och driver dina uppgifter i mål på ett självständigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Vi söker dig som har: • Minst två års erfarenhet av administration och chefsstöd eller liknande roller. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. • Goda kunskaper i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Hansa (inköpssystem) • Workday/IMAS (HR- och behörighetssystem) • SmartID (passerkort) • ServiceNow • IT Serviceportalen (beställning av utrustning m.m.) • Antura (resursallokering) Ansökningsförfarande Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andrea Dalen på via mail [email protected] Vi ser fram emot att få din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons