Administratör Infrastruktur
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Administratör
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi efter konsult för rubricerat uppdrag

Uppdragsbeskrivning Uppdragsgivaren har ett behov av kvalificerat stöd och koordinering av ett brett spektrum av administrativa uppgifter som sträcker sig över flera sektioner. I denna roll förväntas du spela en central funktion genom att självständigt identifiera, prioritera, planera och utföra parallella arbetsuppgifter. Utöver det dagliga arbetet bidrar du till utveckling och förbättring av det administrativa stödet genom att effektivisera rutiner och implementera förbättrade arbetssätt i verksamheten.

Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Utföra och underlätta det löpande administrativa arbetet, exempelvis:
    • Dokumenthantering i diariesystem.
    • Skriva minnesanteckningar vid möten.
    • Planera sektionsmöten i samarbete med sektionsledningen.
    • Ansvara för sektionens nyhetsbrev.
  • Utveckla och effektivisera administrativa arbetssätt.
  • Hantera och planera onboarding och offboarding enligt etablerade rutiner.
  • Driva mindre förbättringsprojekt inom arbetssätt och verktyg.

KvalifikationerObligatoriska krav:

  • Eftergymnasial utbildning om minst 180 hp inom relevant område, exempelvis administration, ekonomi, teknik eller motsvarande som bedöms likvärdigt.
  • Minst tre års erfarenhet av en samordnande eller koordinerande roll som omfattar administrativt och operativt stöd, inklusive att skriva minnesanteckningar och sammanställa rapporter.
  • Erfarenhet av att driva minst två verksamhetsutvecklingsprojekt.

Meriterande krav:

  • Minst två års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.
  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en teknisk verksamhet inom infrastruktur i minst ett år.
  • Minst ett års erfarenhet av fakturahantering.
  • Minst ett års erfarenhet av diarieföring.

Tidplan och omfattningStartdatum: 2025-01-22Slutdatum: 2026-10-15, med möjlighet till förlängningOmfattning: Heltid, 40 timmar per veckaPlacering: Stockholm

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec