Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter dig som vill jobba som inköpskoordinator och trivs med "många bollar i luften". Är du en kommunikativ administratör med sinne för ordning och struktur? Se hit!
Dina arbetsuppgifter
Som inköpskoordinator hos Byggmax kommer du säkerställa att inköpsavdelningen internt levererar rätt kvalitet till resten av organisationen. Du kommer att hjälpa och stötta inköpsavdelningen och övriga delar av företaget i olika arbetsuppgifter och projekt. Du kommer även vara delaktig vid implementation av förändringar i processer och system samt löpande vara en viktig administrativ stöttepelare. Arbetet innebär mycket administration men även mycket kontakter både internt och externt. God struktur krävs och arbetet innefattar även uppföljning, analys och rapportering.
Arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Administration relaterad till kategoriöverskridande inköpsarbete
Säkerställa att masterdata i affärssystemet har god kvalitet och hanteras på rätt sätt
Hantera nya butiker och administrerar nya artiklar
Hantera avtal
Öka graden av automatisering
Prishantering (inköps- och försäljningspriser)
Uppföljning av leveransprecision från våra leverantörer
Deltagande i avdelnings- och företagsgemensamma projekt och förbättringsarbete
Du rapporterar direkt till inköpschefen.
Din profil
Vi söker en inköpskoordinator som vill vara med och bidra till Byggmax fortsatta framgångsresa. Allt vi gör återspeglar våra värderingar: tillsammans, ansvar, positiv attityd, respekt, roligt, engagemang och 100%.
Viktigt för att lyckas i rollen:
* Vågar ta egna initiativ
* Strukturerad och noggrann
* Kommunikativ och trivs med många kontaktytor
* Bekväm med att ge konstruktiv kritik till såväl kollegor som leverantörer
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
Meriterande:
* Utbildning/erfarenhet med inriktning inköp alternativt har några års erfarenhet i en administrativ roll, alternativt andra Supply Chain-relaterade arbetsuppgifter.
* Erfarenhet av arbete i affärssystem och Microsoft Excel.
* Tidigare erfarenhet av arbete i detaljhandeln.
Du trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av prestigelöshet, lagarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra, där även du förväntas bidra.
Och viktigast av allt; en Byggmaxare ska vilja vara fantastisk!
Övrig information
Placeringsort: På huvudkontoret i Stockholm
Start: ASAP enligt ök.
Varaktighet: Tillsvidare (Provanställning tillämpas)
Arbetstid: Kontorstider
Lön: enligt ök.
Byggmax har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Anders Gustavsson via mail:
[email protected].
Urval och intervjuer kommer påbörjas i januari men ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Den första?Byggmax-butiken slog upp portarna 1993 och 17 år senare, 2010, noterades Byggmax Groups aktie på Stockholmsbörsen. Vi vänder oss i första hand till privatkonsumenter och i sortimentet hittar kunderna virke, golv, skivmaterial, trädgårdsprodukter, verktyg, färg, kakel och mycket mer för de vanligaste hemmafixarprojekten. Vi har etablerat en stark marknadsposition på gör-det-själv-marknaderna i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Koncernen har en god lönsamhet och planerar att fortsätta att växa. Detta kommer att ske genom en enkel och effektiv operationell modell och fokuserad tillväxt inom butiksexpansion, e-handel och sortimentsutveckling.
Vår affärsmodell är enkel. Vi säljer byggvaror och tillhörande produkter för hemmafixare till lägsta pris. Att handla hos oss ska vara snabbt, enkelt och schysst. Detta är vårt kundlöfte. Vårt koncept är också enkelt, kunden gör en del av jobbet och därför kan vi erbjuda låga priser.
Vår vision är att bli bäst i världen för hemmafixarprojekt. Vårt kundlöfte är att vi ska vara på kundens sida genom hela hemmafixarprojektet. Därför erbjuder vi produkter av hög kvalitet till lägsta möjliga pris. Vi vill att våra kunder ska ha råd att uppfylla sina byggdrömmar och för att kunna erbjuda låga priser ser vi till att hålla låga kostnader. Tack vare ett noga utvalt butikssortiment kan vi köpa in stora volymer och hålla nere priset.
Inköpsavdelningen på Byggmax
Inköpsavdelningen är central för Byggmax framgång. Vi ansvarar för och följer sortimenten under hela produktlivscykeln. Detta inkluderar att förhandla avtal med leverantörer, hålla koll på konkurrenter och deras erbjudanden, sätta våra konsumentpriser på alla marknader, skapa marknadsaktiviteter, utveckla sortimentet och forma nya koncept och kategorier. Vi stöttar även butiker och kundtjänst. Resultatet av inköpsavdelningens arbete påverkar i hög grad Byggmax försäljning och lönsamhet, och vi hanterar både strategiskt och operativt inköp.