Arbetsbeskrivning
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan
finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap,
teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av
forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor
och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.
HR-avdelningen driver utveckling inom områden som rör högskolan som arbetsgivare och ger stöd och råd till högskolans ledning och chefer i alla HR-relaterade frågor. Vi arbetar operativt och strategiskt inom områden som arbetsgivarutveckling, arbetsmiljö och lika villkor, lönehantering, kompetensutveckling samt rekrytering. Avdelningen underlättar för chefer och ledare att utveckla sin verksamhet, fullgöra sina uppdrag och skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser där medarbetare trivs och utvecklas. Idag består avdelningen av tretton medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss blir du en del i ett engagerat HR-team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är granskning av reseräkningar samt inrapportering av timersättning och utlägg i högskolans lönesystem, samt att besvara frågor kopplade till bland annat resor. I rollen ingår även att göra beställningar av olika slag, hantera frågor och ersättningar rörande friskvård, ge användarsupport och sköta arkivering. Du kommer även att ha vissa arbetsuppgifter inom rekryterings- och personaladministration. Du arbetar i nära samarbete med kollegorna på HR-avdelningen och har daglig kontakt med både chefer och medarbetare vid högskolan. Du arbetar i många olika digitala system och ger service och stöd kring dessa. Arbetet innebär att kunna förhålla sig till deadlines samt att delta i utvecklingsarbete inom ramen för HR-avdelningens uppdrag.
Vi söker dig som har
• Eftergymnasial utbildning inom administration och/eller löneområdet, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Minst 3-5 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• God administrativ skicklighet
• Vana av att arbeta i många olika digitala system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, flexibel, serviceinriktad och noggrann samt ha lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt och har ett eget driv samtidigt som du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team.
Det är meriterande om du har
• Tidigare erfarenhet av arbete vid lärosäte
• Arbetat med lönerelaterade arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av arbete i Primula och/eller Agresso
Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper.
Anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning. Tillträde snarast/enligt överenskommelse.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2025-01-03.
Kontaktpersoner
Karin Borner, HR-chef, tel:073 581 49 77 e-post:
[email protected]
Anna-Karin Aldrin, HR-specialist, tel:070 294 71 07 e-post:
[email protected]
Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.
En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner:
SACO:
[email protected]
ST:
[email protected]
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80,
[email protected]
Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.