Arbetsbeskrivning
Är du en fena på administration med en stor portion av service i dig? Motiveras du av att stötta och stärka både kollegor och verksamheten, i en miljö där samarbete är nyckeln till framgång? Tilltalas du av en varierad administrativ roll, där du är del av ett ledande företag inom forskning och innovation och en ledande certifieringsverksamhet? Då tror vi du kommer trivas hos oss!
Om oss
Vi på avdelningen Certifiering bidrar till utvecklingen av näringslivets konkurrenskraft och nya innovationer genom att erbjuda effektiva certifieringslösningar som skapar förtroende på, och ger tillträde till, marknaden.
Vi söker nu en administratör som vikariat för ordinarie anställd, som vill utvecklas tillsammans med oss inom avdelning Certifiering. I gengäld erbjuder vi ett spännande och omväxlande arbete i en dynamisk miljö med väldigt bred och intressant verksamhet. Avdelning Certifiering erbjuder certifieringstjänster, som innebär certifiering av ledningssystem, produkter eller personers kompetens, samt verifieringstjänster inom ett antal områden. Avdelningen bedriver även forskningsverksamhet.
Om rollen
Som avdelningsadministratör hos oss får du en viktig och central roll i att stötta vår avdelning och division genom att hantera en mängd olika administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att vara den som koordinerar och hanterar allt från möten och tekniskt stöd till inköp, beställningar, introduktion av nyanställda och uppdatering av intranät och ledningssystem. Din roll är avgörande för att avlasta och effektivisera administrativa flöden för avdelningen och ibland även divisionen. Din roll är en viktig pusselbit i vår organisation och ditt arbete kommer att vara mycket uppskattat där du kommer att ha en positiv inverkan på vår verksamhet.
I rollen ges du möjligheten att utvidga ditt kontaktnät och stötta kollegor som är utspridda runt om i Sverige. Du kommer att arbeta i team med andra administratörer inom divisionen och vara en del av en engagerad och kompetent ledningsgrupp. Tillsammans kommer vi att arbeta mot vår gemensamma vision och ta vårt certifieringserbjudande till nästa nivå.
Placering för denna tjänst är vid vårt kontor i Borås.
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du vill jobba med arbetsuppgifter som bidrar till att andra lyckas. Du gillar att stötta andra i sina arbetsuppgifter. Du brinner för att hjälpa verksamheten med professionell administration som skapar värde i det dagliga arbetet och i uppdragen. Vi söker dig som kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har förmågan att vara drivande och slutföra dina uppdrag. Du är positiv, utåtriktad och vill skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du strukturerad, förtroendeingivande och serviceinriktad. Du är proaktiv och flexibel i ditt arbete.
Krav för rollen är en administrativ utbildning och erfarenhet med goda referenser av liknande arbetsuppgifter. Du har också mycket goda kunskaper i Office-paketet och har lätt att ta till dig nya IT-system. Vidare har du en mycket god nivå i det svenska språket i både tal och skrift och goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner!
Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer så är du välkommen att kontakta avdelningschef Tomas Holm, 010-516 59 88. Sista ansökningsdag är 24 November 2024. Urval & intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Anställningsform: Vikariat på heltid. Vikariatet gäller för en ordinarie anställd som längst t o m 2026-08-31.