Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
I polisområde Storgöteborg bor närmare en miljon invånare. Vårt geografiska område spänner över sju kommuner.
Polisområde Storgöteborg är indelat i fem lokalpolisområden: Göteborg city, Kungälv/Ale, Storgöteborg Hisingen, Storgöteborg nordost och Storgöteborg syd. På polisområdesnivå organiseras utredningsverksamheten i utredningsjour och utredningssektion. Vidare finns ett polisområdeskansli.
Polismyndigheten söker receptionister till orterna:
• LPO Kungälv/Ale (Kungälv)
• LPO Storgöteborg Nordost (Hjällbo)
• LPO Storgöteborg Hisingen
• LPO Göteborg City
• LPO Storgöteborg Syd (Mölndal)
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att stötta verksamheten med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring och att ge service till allmänheten. Det innefattar bland annat att ta emot och hjälpa besökare i receptionen, besvara inkommande telefonsamtal och mejl, hantering av hittegods, utlämning av resehandlingar och anmälningsmottagning. Arbetet utförs i enlighet med gällande lagstiftning. Du blir myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera och vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
• Erfarenhet av att ha arbetat i serviceyrke där du mött dina kunder personligen t ex inom reception, kundservice, butik eller inom vården.
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga att uttrycka dig på engelska.
Det är meriterande om du även har:
• Är polisstuderande alternativt studerar juridik, kriminologi eller socionom.
• Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen.
• Har teckenspråk och/eller utomnordiska språkkunskaper utöver engelska där du kan använda språket obehindrat i yrkesutövningen.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Angered, Göteborg City, Hisingen, Kungälv och Mölndal
Arbetstid: Dagtid med förekommande kvällstjänstgöring, alternativt tvåskift (LPO Göteborg City). Heltid under sommarmånaderna juni-augusti
Tillträde: juni enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
Anställningsbenämning: Administratör
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Om du blir aktuell för anställning har du inte rätt till semesterledighet. Istället kommer du att få semesterersättning utbetald efter det att anställningen avslutats.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.