Administratör Kravvalidering- Nivå 2
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Administratör Administrativ konsult
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Administratör Kravvalidering Nivå 2 till vår kund i en samhällsviktig verksamhet.

Tjänsten är placerad på enheten Kravvalidering, avdelning Systemutveckling. Enheten har till uppdrag att genomföra förkvalificeringar av stödtjänster samt följa upp dessa funktioner. Enheten är i en tillväxtfas och behöver avlastning samtidigt som många av processerna behöver effektiviseras parallellt med att de utförs. Målet med rollen är att skapa förbättrade förutsättningar för handläggarna av förkvalificeringsärenden.

Exempel på arbetsuppgifter

I rollen som administrativ konsult kommer du att arbeta i förkvalificeringsprocessen för frekvensregleringsreserver och uppföljning av stödtjänstleveranser.
  • Stötta enhetschef/teamledare i planering och möteskoordinering
  • Delta på möten; koordinera dagordning, agenda, anteckningar/protokoll
  • Svara på/samordna e-post till Svenska kraftnäts leverantörer av administrativ karaktär, så som testförfrågningar, uppföljning av stödtjänstleveranser m.m.
  • Hantera registrering av ärenden, t.ex. beställa ärendenummer till förkvalificeringsärenden i diarium
  • Genomföra administrativa arbetsuppgifter i förkvalificerings- och uppföljningsprocessen av stödtjänstleveranser
  • Bokföra i vårt egenutvecklade administrationssystem och bevaka tidsfrister
  • Administrativt hantera förkvalificeringsärenden i förberedelse för utlämning av allmänna handlingar
  • Administrativt hantera förkvalificeringsärenden vid införandet av BRP/BSP roller
  • Föreslå effektiviseringsåtgärder för uppgifter inom ramen för uppdraget
  • Vid behov kan även arbetsuppgifter av administrativ art som inte listats här förekomma

Skallkrav:

  • Högskole-/Universitetsutbildning minst 120p/180hp inom administration eller ekonomi.
  • Dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa roller. Tre genomförda uppdrag under de senaste fem åren inom administration med arbetsuppgifter enligt beskrivning under Arbetsuppgifter ovan.
  • Minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete i Officepaketet: t.ex. Word, Excel, Power Point, Visio)
  • Svensk medborgare

Meriterande

  • Minst tre års dokumenterad administrativ erfarenhet inom en statlig instans
  • Minst fem års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som administrativa roller

Personliga egenskaper

Eftersom rollen innebär kontaktytor både internt och extern söker vi dig som arbetar bra med andra människor, och lyssnar och kommunicerar väl.
Vidare söker vi dig som är mål- och resultatorienterad. Du arbetar strukturerat och planerar, organiserar, och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du har även förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv.

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.
  • God samarbetsförmåga och initiativförmåga
  • Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
  • Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
  • Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
  • Arbetar självständigt och målinriktat
  • Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
  • Förmåga att arbeta i grupp
  • Konsulten ska tala och skriva svenska och engelska obehindrat

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult krävs för uppdraget och beräknas ta ca 4 till 7 veckor men kan både ta längre och kortare tid.

Omfattning och villkor.

Uppdraget pågår under perioden 15 mars – 30 december 2025, eller enligt överenskommelse, med option på förlängning.
Detta är en visstidsanställning under ovanstående period, hos NXT Interim Stockholm AB. Vi tillämpar kollektivavtal.
Placering på vår kunds kontor i Sundbyberg. Inrikes resor kan förekomma.
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Under introduktionsperioden krävs att konsulten är på plats 100% på kontoret. 

Låter detta som en intressant roll?

Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag.

Sökord: Administration Word Excel Power Point Visio

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk