Lunds stiftskansli söker handläggare - HR, diarieföring och systemstöd
Skicka ansökan 19 dagar kvar
HR Handläggare Administratör
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lunds stiftskansli söker handläggare - HR, diarieföring och systemstöd Då vår nuvarande handläggare går vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare. Du kommer få möjlighet att arbeta i en bred tjänst tillsammans med trevliga kollegor på stiftskansliet som ligger beläget mitt i centrala Lund. Vi månar om din professionella utveckling och uppmuntrar olika slags kompetensutveckling. Vi erbjuder flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer du att arbeta brett, både med HR administration, diarieföring och som administrativt stöd åt din avdelning. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för att inkommande handlingar upprättas och registreras, hantera vårt tidsregistreringssystem, stödja medarbetare i enklare HR frågor, hantera schemaläggning för ca 10 personer och att hålla utbildningar för församlingar i public 360 som är vårt diarieföringssystem.  Kvalifikationer Du är självgående med god förmåga till helhetstänkande, har en hög servicenivå och är noggrann. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är relationsskapande, har en pedagogisk förmåga och har lätt för att samarbeta. För tjänsten krävs det att du har ett stort lösningsfokus.   Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och att du delar Svenska kyrkans värderingar.  Vi vill att du har: - Akademisk examen inom lämpligt område eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig - Yrkeserfarenhet av personaladministration - Goda kunskaper om gällande lagar och regler som styr offentlig verksamhet - Erfarenhet av protokollskrivning och diarieföring - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Goda datorkunskaper, såsom Officepaketet samt digitala medier - B-körkort för manuell bil Meriterande: - Erfarenhet av förtroendemannastyrd organisation - Erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan - Erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Public 360 Övrigt Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast  2024-11-24. Vid frågor om tjänsten kontakta avdelningschef Christer Nothnagl, [email protected]

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
10 dagar sedan
Administratör Serviceledare
Idag
Gotland
Heltid
Arkitekt Administratör
Idag