Arbetsbeskrivning
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.
Gillar du ett jobb där kunddialog varvas med samordning och administration? Är du en ansvarstagande lagspelare som trivs i en dynamisk produktionsmiljö där du får vara med och driva förbättringar? Då kan du vara vår nästa kundkoordinator!
Vi på Textilia i Göteborg söker nu en engagerad kollega som brinner för att ge kunder bra service och som vill vara med i byggandet av vårt nya team.
Som kundkoordinator blir du en nyckelspelare i vår organisation och en viktig länk mellan kund, produktion och logistik. Du ansvarar för den dagliga dialogen med våra kunder inom hotell, restaurang, vård och industri och ser till att deras förväntningar uppfylls. I arbetet jobbar du administrativt i våra affärssystem och aktivt ute i produktion. Platschefen är din närmaste chef och tillsammans med den lokala ledningsgruppen arbetar du för att bidra till vår utveckling och framgång.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Kunddialog via telefonsamtal, mejl och chatt
- Samordning och kommunikation med produktion, logistik och försäljning
- Orderläggning och leveransuppföljning
- Dokumentation och administration i affärssystem
- Lagerhantering och inventering, både internt och ute hos kund
- Att aktivt bidra till förbättringar i såväl våra system som arbetsflöden
- Utbildning av kunder i våra produkter, tjänster och lösningar
- Merförsäljning till befintliga kunder genom att identifiera och skapa affärsmöjligheter
Vi söker dig som:
- Har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift, både på svenska och engelska
- Är analytisk, ansvarstagande och har god systemförståelse
- Trivs med att planera, prioritera och hantera parallella arbetsuppgifter
- Är trygg med att använda dator
- Delar våra kärnvärden; Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus
- Har höga krav på ordning och reda i alla aspekter av ditt arbete
Vi tänker oss att du i dag arbetar inom service och har erfarenhet av kundkontakt, till exempel ifrån hotell- och restaurangbranschen. Det viktigaste för att lyckas i rollen är ditt personliga driv, vilja att lära och utvecklas samt din samarbetsvilliga personlighet.
Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö på en arbetsplats som är starkt engagerad i hållbarhetsfrågor och som uppmuntrar till teamwork och utveckling. Under introduktionsperioden kommer du att få en ordentlig introduktion till branschen och våra kunder, samt kontinuerlig utbildning och stöd för att växa och utvecklas inom bolaget. Vi investerar i dig och ger dig de verktyg och den utbildning du behöver för att lyckas i rollen.
Ta nästa steg i din karriär och skicka in din ansökan idag! Vi gör löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Rekryterings och bemanningsföretag undanbes höra av sig!
TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!
En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.
För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.
Sunt förnuft i stället för regler och manualer
På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.
Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.