Arbetsbeskrivning
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.
Textilias enhet i Långsele är ett industriellt tvätteri vilket innebär mycket automations- och processutrustning.
En stor del av textilstocken har RFID-chip vilket möjliggör spårbarhet som i sin tur ger stora datamängder.
Det är en väl presterande anläggning med en engagerad och lojal personal. Dagligen hanteras ca 16 ton textilier i vår flödesorienterade verksamhet.
Nu söker vi dig som vill vara med och vara en del av Textilias fortsatta resa.
Är du en kommunikativ och serviceinriktad person som trivs i kundmöten och har en förmåga att organisera och hantera flera uppgifter/projekt samtidigt? Vi söker nu en kundkoordinator som kommer att vara företagets ansikte utåt. I denna roll kommer du att ha daglig kundkontakt, genomföra kundmöten, hålla informationsmöten samt registrera och hantera ärenden i vårt CRM-system. Regelbundna kundbesök för att stärka kundrelationer och förstå deras behov är också en viktig del av jobbet. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har grundkunskaper i Excel och erfarenhet av kundservice eller liknande roller.
Du kommer vara en viktig del av tvätteriets organisation och dagligen samverka med produktionsledare, kundansvarig och kundservice.
Vi vill att du är en person som har ett starkt eget driv och du arbetar målinriktat för att nå resultat. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål.
Resor till bland annat Umeå, Östersund och Sundsvall förekommer, och du behöver därför ha körkort.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Upprätthålla kundkontakt genom regelbunden kommunikation och uppföljning.
- Genomföra olika typer av kundmöten.
- Hålla informationsmöten för att informera kunder om rutiner kring textilservice.
- Registrera kundinteraktioner och ärenden i ett CRM-system för spårbarhet och effektivitet.
- Hantera och lösa kundärenden i CRM med fokus på servicekvalitet och kundnöjdhet.
- Genomföra kundbesök för att stärka relationer och förstå kundens problem.
- Använda olika IT-system för dataanalys med syfte att stödja kundrelaterade beslut.
Vi söker dig som:
- Har goda kommunikationsfärdigheter för att bygga och underhålla kundrelationer.
- Är bekväm med att genomföra kundmöten och informationsmöten, både personligen och digitalt.
- Besitter goda IT-kunskaper för att effektivt kunna utnyttja samtliga systemstöd som finns till din hjälp.
- Har förmågan att arbeta självständigt och i team för att genomföra kundbesök och uppföljningar.
- Är flexibel och anpassningsbar för att möta kundernas behov och hantera oväntade situationer.
- Har en serviceinriktad inställning för att säkerställa en positiv kundupplevelse.
Vad vi erbjuder:
- En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete.
- Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget.
- En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer.
Du rapporterar till Kundchef i Långsele.
Är du redo för en utmanande och belönande position där du får möjlighet att växa tillsammans med företaget? Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att ansöka!
Villkor:
Initialt 6 månaders visstidsanställning med ambitionen att övergå i en tillsvidareanställning.
Heltidstjänst med oreglerad arbetstid.
Arbetsvillkor enligt kollektivavtal och individuell lönesättning.
Vi genomför bakgrundskontroller.
Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig
TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!
En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.
För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.
Sunt förnuft i stället för regler och manualer
På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.
Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.