Administrativ koordinator i arbetet för en stärkt energiberedskap
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Koordinator Administrativ koordinator
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att skapa och upprätthålla ordning och reda? Har du en stark servicekänsla och har lätt för att samarbeta och skapa relationer? Vill du arbeta med att stärka Sveriges energiberedskap, i syfte att tillse tillräcklig energiförsörjning vid både kriser och krig? Då kanske detta kan vara rätt roll för dig? Vi behöver förstärka enheten Tillsyn försörjningstrygghet. Varmt välkommen med din ansökan! Om verksamheten Energimyndigheten är tillsynsansvarig myndighet för beredskapssektorn Energiförsörjning inom flera sakområden. Det innebär ett ansvar att tillsyna sektorn i arbetet med att stärka Sveriges energiberedskap, i syfte att tillse tillräcklig energiförsörjning i fredstid men även vid både kris och krig. Samtidigt pågår energiomställningen för en mindre klimatpåverkan. Som administrativ koordinator på enheten Tillsyn försörjningstrygghet, är du därmed en viktig del i utformandet av framtidens energisystem. Du ingår i ett team som tillsammans ansvarar för tillsyn inom säkerhetsskydd, informations- och cybersäkerhet, trygg energigasförsörjning samt olje- och drivmedelsberedskap. Dina arbetsuppgifter Din uppgift är att administrativt stötta arbetet i de olika tillsynsområdena. Du är spindeln i nätet och arbetar nära enhetschef och ansvarig handläggare på enheten, men även andra handläggare med ansvar för olika arbetsgrupper och fokusområden. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att utveckla verktyg och processer för att upprätthålla en helhetsbild av pågående arbetens innehåll och framdrift, stödja med administrativa uppgifter, stödja inför, under och efter möten samt att i många fall vara kontaktyta för interna och externa kontakter.  Nära samarbete och förankring med kollegor på enheten, inom avdelningen och i andra delar av myndigheten är en förutsättning. Likaså kräver ditt arbete samordning och samverkan med ett stort antal andra organisationer, både offentliga och privata.  Både enheten och verksamheten befinner sig i ett expansivt skede och du förväntas även bidra aktivt till verksamhetens utveckling och vår arbetsmiljö. Din profil Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, gärna i kombination med en relevant eftergymnasial utbildning. Du har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig förvaltning, energisektorn och/eller arbete med totalförsvar eller civil beredskap. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i projekt eller processer, gärna med ansvar för administrativa processer ser vi det som meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av samverkan mellan offentliga aktörer och erfarenhet av operativt tillsynsarbete. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har en väl utvecklad digital förmåga. Tjänsten kräver även att du har B-körkort. Personliga egenskaper Som person drivs du av att skapa och upprätthålla ordning och reda i en mångfacetterad och snabbrörlig verksamhet med många bollar i luften. Du är lösningsorienterad och har förmåga att prioritera, strukturera och planera ditt arbete mot uppsatta mål och deadlines. Du är ansvarstagande och självgående med stark servicekänsla och mycket god administrativ förmåga. För att lyckas i tjänsten behöver du ha mycket lätt för att samarbeta och att skapa relationer. Du stimuleras av ett arbete med många kontaktytor, är kommunikativ och tydlig.  Du är säkerhetsmedveten och tillser att verksamheten möter eventuella krav på säkerhetsskydd. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv. Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Denna tjänst är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning med efterföljande registerkontroll kommer att genomföras före anställning, enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Varaktighet/Arbetstid Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktpersoner För upplysningar om tjänsten, kontakta rekryterande chef Titti Norlin, enhetschef Tillsyn och försörjningstrygghet, 016-544 22 73. För upplysningar om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund, 070–3789402. Fackliga kontaktpersoner Mikaela Sahlin, SACO-S, 016-544 20 97 Petra Lindblom Haddad, ST, 016-542 06 56 Välkommen med din ansökan senast 2024-11-08. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med diarienummer: 2024-009910.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb