Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administrativ samordnare
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Samordnare Administratör Systemförvaltare Administrativ assistent Administrativ samordnare
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsmiljöenheten, Region Jönköpings län, Jönköping Rollen som administrativ samordnare Arbetsmiljöenheten är, tillsammans med friskvårdsteamet, Region Jönköpings läns interna företagshälsovård. Som administrativ samordnare hos oss på arbetsmiljöenheten kommer du att vara vår spetskompetens inom olika administrativa system och arbetssätt. I ditt ansvar ingår att på olika sätt vara ett administrativt stöd till medarbetare och chef. Du kommer att vara spindeln i nätet på enheten, och du utvecklar det administrativa arbetet så att det ständigt förbättras. Du ser vad som behöver göras och du hittar nya, smarta arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår också att vara IT-kontaktperson och systemförvaltare för flera system. Du hanterar även vår gemensamma telefon, bokningar, skriver journaler från diktat samt sköter administrationen kring vår funktionsbrevlåda och inkomna uppdrag. Rollen kan komma att förändras och utvecklas över tid – både utifrån verksamhetens behov och utifrån dina egna intresseområden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid på dagtid, vardagar, och med placering i Jönköping. Det kan även finnas möjlighet att arbeta på distans några dagar per månad. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Arbetsmiljöenheten är en centralt placerad funktion som hör till Regionledningskontoret. Vi på arbetsmiljöenheten bistår alla Region Jönköpings läns verksamheter med specialistkompetens inom arbetsmiljö och rehabilitering, med målet att bidra till en god arbetsmiljö, förebygga arbetsrelaterad ohälsa och bidra till ett hållbart arbetsliv. Vi är drygt 20 medarbetare fördelade på Eksjö, Jönköping och Värnamo. Förutom administrativ samordnare arbetar arbetsmiljöingenjör, arbetsterapeuter, ergonomer, företagsläkare, företagssköterskor, psykologer och verksamhetsutvecklare hos oss. I Jönköping finns vi på Ryhovsområdet. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration, alternativt en utbildning som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med ansvar och arbetsuppgifter som liknar jobbet som administrativ samordnare hos oss. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt goda IT-kunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Region Jönköpings läns dokumenthanteringssystem Evolution. Det är även en fördel om du är van vid att driva utvecklingsprojekt. Du har en hög serviceförmåga, och eftersom du är vår enda administratör behöver du vara bra på att arbeta självständigt. Du tar initiativ till och genomför sådant som behöver göras. Teamsamverkan är en viktig del i vårt arbetssätt, och därför är samarbete och ett gott bemötande lika självklart för dig som för oss. Struktur och engagemang är viktigt för dig och du har ett helhetsperspektiv. Precis som i många andra verksamheter kan situationen ändras med kort varsel hos oss. I sådana lägen är du flexibel och kan ställa om och tänka nytt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig: • ett omväxlande och stimulerande arbete med möjlighet att använda hela din kompetens inom det administrativa området • ett nära samarbete med våra olika professioner • ett arbete med stort fokus på utvecklings- och förbättringsarbete Du kommer att få arbeta med kollegor med bred kompetens inom området arbetsmiljö på en trivsam arbetsplats. När du är ny i rollen är vi måna om att du ska få en bra introduktion och komma väl till rätta i ditt nya jobb på din nya arbetsplats. Därför får du en introduktion som är individuellt anpassad utifrån dina kunskaper och erfarenheter. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Heiver, verksamhetschef för arbetsmiljöenheten, 0706-63 45 94 eller [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men vi tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 6 januari 2026. Intervjuer kommer att genomföras under vecka 4. Vi kan också komma att använda oss av arbetsprov i den här rekryteringen. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår webbplats: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-22
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Fordonssamordnare Fordonsadministratör Administrativ samordnare
10 dec
Assistent Sekreterare Administratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ säljare Administrativ assistent Administrativ sekreterare
15 dec
HR Support Assistent HR-assistent Administrativ assistent
Administratör Löneadministratör
Idag