OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

2nd-line supporttekniker till bolag i Luleå!
Supporttekniker
Utgått

Arbetsbeskrivning

Nästa steg i IT-karriären? Sugen på nya utmaningar på ett nytt bolag och har arbetat med 2nd-line support tidigare?Då borde du fortsätta läsa!Om tjänstenVarje dag hanterar du ärende från kunder främst via telefon men också via mail och chatt. Arbetsuppgifterna går i linje med kundunika händelser och därav arbetar du i varierande tempo. Den röda tråden i tjänsten är att du bemöter kunderna på ett professionellt sätt med ett gottservicetänk. Vi ser alltså att du är flexibel och kan kavla upp ärmarna när detta krävs för att få saker och ting gjorda. En annan viktig aspekt i arbetet är din administrationsförmåga. Du jobbar ständigt med att dokumentera vad som sker i kundcasen och här är du flitig på att notera. Du förstår också flexibiliteten i att arbeta med IT-support och är van vid att hantera enklare 1st-line ärenden men taggar till lite extra när du får ett mer komplicerat problem framför dig.

KravVi tror att du som söker har arbetat med IT tidigare och skaffat dig minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet. Har du dessutom ett driv att utvecklas vidare och ta mer ansvar, så kommer du trivas som fisken i vattnet i denna roll. Dufår gärna haeftergymnasial utbildning inom IT men det är inget krav.

Du behöver vara flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.Dina IT-färdigheter är präglat av goda kunskaper i acesshantering och GPO:er i AD. Du har goda nätverkskunskaper inom DNS,DHCP, IP/TCP och är van vid nätverksfelsökning. Du har en vana av att hantera flera olika ITSM-system och du är van vid enklare och komplicerad felsökning inom O365.Hos vår kund får du möjligheten att växa både som person och i din professionella roll. De är ett härligt gäng människor som kompletterar varandra på olika sätt. Vi hoppas att du är deras nästa pusselbit som saknas!Om ossDu kommer att bli anställd av oss på Gigstep som konsult. Vi månar om våra konsulter och har kontinuerliga dialoger där vi diskuterar hur du trivs, vilka förbättringsmöjligheter som finns och hur du kan utvecklas på bästa sätt! Genom vår kund får du även möjlighet att spetsa till dina IT-kunskaper, dels genom erfarenheten som kommer med arbetet men även genom att ta diverse olika certifikat.Vi tillämpar löpande rekrytering - annonsen kan alltså bli stängd innan utgångsdatum.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

1st line supporttekniker
Idag
Teamledare It-supporttekniker
Idag
Tekniker Incident Manager
Idag
IT-konsult Klienttekniker
Idag