Teamledare för First Line Support
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Teamledare Line Support Incident Manager First Line Support
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du en kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet och brinner för att leverera högklassig kundsupport? Vi söker dig som har en stark teknisk bakgrund inom Linux, MySQL, Postgres och nätverk, samt dokumenterad erfarenhet av Incident Management. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där dina ITIL-kunskaper kommer till sin rätt och där du som problemlösare trivs i utmanande situationer. Om du dessutom behärskar både svenska och engelska flytande – då kan detta vara nästa steg i din karriär!

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en Teamleader till vår kund, en ledande nordisk börs med över 40 års erfarenhet av att stötta tillväxtbolag och erbjuda handel i ett brett utbud av finansiella instrument, inklusive aktier, obligationer och derivat, på marknader i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Som ett helägt dotterbolag till en av Europas största börskoncerner, kombinerar företaget expertis med en öppen, entreprenöriell företagskultur. Teamet, baserat i centrala Stockholm, arbetar i en miljö som präglas av korta beslutsvägar, hög serviceanda och en stark drivkraft för innovation och samarbete. Det är ett litet och dynamiskt team med mycket teknisk hands on arbete i ett brett scope, samt verksamhetskritiskt kundserviceansvar. Du utgår från kontoret beläget på Östermalm i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som teamledare för First Line Support kommer du att ansvara för att leda teamet genom arbetsplanering, schemaläggning och det operativa arbetet. Ditt uppdrag innebär att ge teknisk support till företagets medlemmar som använder deras börssystem, där du hanterar felsökning i system på Linux (Debian), databaser som MySQL och Postgres, samt nätverksrelaterade problem.

Du kommer regelbundet att sammanställa och rapportera incidenter till respektive systemägare. Du ansvarar också för Problem Management-processen, där du identifierar och följer upp rotorsaker till återkommande problem i IT-miljön i samarbete med Second Line, utvecklingsavdelningen och andra relevanta enheter.

Du leder även teamets övervaknings- och eventhantering, där ni är den första kontaktpunkten för larm från våra IT-system och ser till att teamet agerar snabbt och effektivt vid händelser. Dessutom ansvarar teamet för intern support till cirka 50 användare i organisationen, där ni hanterar Windows och Mac-support, användaradministration i Azure och Active Directory samt behörighetsbeställningar.

Dina egenskaper

För att trivas och passa i rollen tror vi att du är en person som kombinerar ansvarstagande med ett starkt driv och en lösningsorienterad inställning. Du är nyfiken och motiveras av att hitta svar, samtidigt som din noggrannhet och ditt öga för detaljer hjälper dig att leverera med hög kvalitet. Som en lagspelare gillar du att samarbeta och stötta både kunder och kollegor, och du ser varje utmaning som en möjlighet att utvecklas och bidra till teamets framgång.

Är du vår nästa stjärna?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet
  • Erfarenhet av kundsupport eller helpdesk inom IT, med kunskaper i Linux (Debian), MySQL, Postgres och nätverk
  • Certifierad erfarenhet av ITIL-processer och ärendehantering
  • Dokumenterad erfarenhet (1-3 år) som Incident Manager med vana att hantera stressiga situationer
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

  • Erfarenhet av scripting eller programmering (Bash, PHP, Python) och god förståelse för SQL
  • Erfarenhet av Jira Service Management

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med chans till förlängning. Start så snart som möjligt.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34895 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Malmö
Heltid
Ingenjör Teknisk support Supportingenjör Technical Support Engineer
Tekniker IT-servicedesk Servicedesktekniker
Idag