Support- och helpdesktekniker
Skicka ansökan 31 dagar kvar
1st line supporttekniker
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning


- En av våra viktigaste funktioner behöver dig


Här på Addedo har du möjligheten att arbeta med ett väl fungerande team i en serviceinriktad roll som gör stor skillnad för våra kunder och dina kollegor. Du som person är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett driv och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du strävar alltid efter att ge bästa möjliga service till kunder och kollegor. Vill du utvecklas mer och bli inspirerad av kompetenta kollegor? Vill du känna att du direkt bidrar till vår verksamhet och till våra kunder? Då är detta något för dig.


Läs mer om tjänsten nedan och kontakta oss redan idag!


Du blir en viktig kugge i vår support som ansvarar för att våra kunder får rätt hjälp och i rätt tid. Arbetet sker i nära samarbete med våra specialistkonsulter och naturligtvis med kunden där motparter som ekonomichefer, financial controllers, group controllers samt koncernredovisningschefer är involverade.


Specifikt kommer dina arbetsuppgifter vara:

  • Ta emot ärenden, prioritera och säkerställa hjälp från dig själv om möjligt. Vid behov nyttja specialistkompetens från våra konsulter för att kunna slutföra ärenden.
  • Återkoppla till kunder löpande för att upprätthålla Addedos trygga och stabila supportfunktion tillsammans med kollegor.
  • Samordna kontakten direkt med leverantörer för 3rd line support vid behov.


Vad vi erbjuder dig


Vi försöker skapa stort engagemang genom att:

  • skapa ett klimat som bygger på starkt lagarbete med korta beslutsvägar drivet av spännande utmaningar
  • se varandra som dom individer vi är och tillsammans skapa förutsättningar gott och roligt samarbete utan prestige
  • ha tydliga mål och leva efter våra värderingar. Lagarbete, Engagemang, Kompetens och Balans
  • erbjuda det mindre bolagets fördelar i kombination med att du får arbeta med och representera lösningar från ledande internationella programvaruleverantörer
  • erbjuda möjligheter att utvecklas inom de lösningar och plattformar vi själva utvecklar samt nyttjar för att stödja våra kunder. Vi arbetar primärt med produkter baserade på Microsoft och IBM Cognos ekosystem
  • göra det möjligt att växa och utvecklas som individ och professionellt
  • Interna utvecklings- och labbmiljöer för egen utbildning och kompetensutveckling
  • vara ett bolag som tar sin roll som arbetsgivare på allvar.


Du kommer att ingå i ett team där det tillhör vardagen att dela med sig av sina erfarenheter och tips, och delar man med sig i ett givande och tagande som gynnar dig, gruppen och oss som företag.


Din profil och meriter:

  • En hängiven och nyfiken person med en utåtriktad disposition.
  • Stresstålighet och förmåga att leverera hög kvalitet både under press och under lugnare perioder.
  • Intresse för att skapa kontakt med nya människor och hjälpa andra som behöver stöd.
  • Ett stort tekniskt intresse vilket bidrar till att snabbt förstå kundernas behov.
  • Utåtriktad, kommunikativ och kundorienterad.
  • Mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.
  • En positiv lyhörd lagspelare som bidrar till en god stämning i arbetsgruppen.


Erfarenhet inom följande områden är meriterande:

  • Windows Server och Azure
  • Linux
  • Powershell
  • Helpdeskarbete


Extra plus om du har erfarenhet av:

  • IBM Cognos Controller
  • IBM Planning Analytics
  • Azure Entra ID
  • Azure Virtual Desktops


Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan.


Alla ansökningar hanteras självfallet strikt konfidentiellt.


Om Addedo AB:

Addedo stöttar, utvecklar och utmanar Finance och Business Control-funktionen. Det gör vi genom att förbättra processer samt inspirera utveckling av ekonomistyrning, uppföljning och rapportering. Med automatisering och digitalisering lägger vi grunden till konkret värdeskapande. Vi strävar mot att våra kunder skall känna sig trygga, smarta och snabba i sitt arbete.


Addedo Sverige har sen starten för 17 år sen vuxit från noll till drygt 170 MSEK i omsättning, cirka 300 aktiva kunder och drygt 65 medarbetare. Vi har etablerat oss som den ledande partnern när det gäller programvarulösningar för ekonomistyrning och koncernrapportering. Addedo har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har under alla år vi mätt fått höga värden både i kund- och medarbetarundersökningar.


Vid ett flertal tillfällen genom åren har vi blivit uppmärksammade som den bästa partner av IBM, SAP, Workday och Workiva i Sverige men också Europa och globalt.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

1st line Line Support Supportspecialist First Line Support
Idag
Ingenjör Elektriker Teknisk support Supportingenjör Technical Support Engineer
Idag
Teamledare It-supporttekniker
Idag
Tekniker Incident Manager
Idag