Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och serviceinriktad IT-supportmedarbetare för att stärka vår kunds supportfunktion. Uppdraget innebär att bidra till utvecklingen av en modern servicedesk med fokus på ett välfungerande ärendehanteringssystem som ger struktur, effektivitet och rätt prioritering av inkomna ärenden.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en samhällsorienterad organisation med cirka 650 medarbetare och en IT-miljö som består av Office 2021, Teams och Windows 11. SCCM används för uppdateringar och hantering av applikationer. Du kommer att arbeta i en 1st line support-funktion där ärenden hanteras med fokus på service request. Till hjälp har du en välfungerande 2nd line support och en driftsorganisation som hanterar mer avancerade frågor, såsom nätverk och servrar. Vi söker dig som är trygg i din roll och har god förmåga att kommunicera med slutanvändare, både via digitala verktyg och vid direktkontakt.
Du erbjuds
- Arbeta i en samhällsorienterad och betydelsefull organisation som gör skillnad.
- Bidra till att utveckla och modernisera en servicedesk med fokus på struktur och effektivitet.
- Arbeta i en varierande och utvecklande roll där du ständigt får lära dig nya saker och utmana dig själv.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Support, installation och service för både hård- och mjukvara.
* Installation och leverans av datorer, telefoner och videokonferensutrustning.
* Administration av IT-miljöer såsom skrivare och behörighetssystem.
* Stöd och felsökning i olika system och applikationer.
* Användning av ärendehanteringssystemet Efecte.
* Bemanning av på-plats support enligt schema på kundens kontor i Solna under kontorstid.
* Hantering av en funktionsbrevlåda för externa samarbetsytor (SharePoint).
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning inom IT (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig utbildning samt minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasieutbildning eller motsvarande kunskap samt minst två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
- Grundläggande kunskaper i MS Office eller motsvarande.
- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.