Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet av första linjens IT-support? Har du en passion för att hjälpa andra och har god teknisk förståelse? Vi söker nu en driven och strukturerad person till vår kunds Service desk-team i Borås. I denna roll kommer du att vara en viktig resurs som levererar förstklassig teknisk support och löser problem för användare.
Om rollen
I rollen som Supportspecialist kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att tillhandahålla förstklassig teknisk support till vår kunds användare. Du kommer att hantera IT-relaterade ärenden som kommer in med professionalism, via både telefon och chatt. Vid behov kan du också förvänta dig att resor kan förekomma i tjänsten.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort självgående driv och en strukturerad arbetsmetod. Du är flexibel och engagerad, med en stark analytisk förmåga som hjälper dig att snabbt identifiera och lösa problem. Din entusiasm för att hjälpa andra och ditt öga för detaljer gör dig till en ovärderlig tillgång i teamet. Vi söker dig som nyligen har arbetat i en teknisk supportroll och har fått erfarenhet av felsökning, lösenordshantering, behörighetsadministration med mera.
För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande krav:
• Minst 1 års erfarenhet av första linjens IT-support
• Goda erfarenheter inom IT-support och IT-administration
• Du är systematisk, nogrann och van vid att arbeta efter rutiner och processer
• Flytande kunskaper i svenska, såväl tal som skrift
• Du har möjlighet att arbeta på plats i Borås
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom IT
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via
[email protected]
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!