Second Line Support
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Tekniker Line Support Second Line Support
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du och ditt team ser till att systemen och deras applikationer rullar på som de ska genom att effektivt hantera ärenden, felsöka, lösa incidenter och följa upp problem. Du kommer framför allt att arbeta med drift, underhåll och support på 2nd line-nivå.

Vi ser att du ärintresserad och har förmågan att ha en god överblick över applikationerna och deras närmaste gränssnitt. Genom att agera "spindeln i nätet" engagera rätt kompetenser för att lösa incidenter, driftsproblem och requests.

Kvalifikationer för rollen:

  • Arbetat enligt ITIL-processer.
  • God erfarenhet av Intune.
  • God erfarenhet av Windows server.
  • God erfarenhet inom Active Directory, Azure AD och GPO:er.
  • God erfarenhet inomvirtuella VMware miljöer.
  • Grundläggande kunskaper i SQL (t.ex. göra utsökningar).
  • Grundläggande kunskaper inom nätverk och VPN.
  • God erfarenhet av att arbeta i en komplex Windows klientmiljö med tillhörande applikationer som Microsoft 365.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Meriterande:

  • Erfarenhet av att arbeta med Microsoft System Center-produkter (SCCM applikationsdistribution, OS deployment, patch hantering, Endpoint Manager etc.).
  • Erfarenhet inom virtuella VMware miljöer.
  • Powershell scripting.
  • Erfarenhet av Mac OS.

Vi söker dig som är en strukturerad och noggrann person, med en naturlig talang för att bygga relationer. Du trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att samarbeta och kommunicera med olika utvecklingsteam och andra delar av organisationen. Din förmåga att knyta kontakter och hålla en tydlig överblick gör att du lätt navigerar mellan olika projekt och bidrar till en effektiv och positiv arbetsmiljö.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Line Support First Line Support
Idag
IT-support Supportkoordinator
3 dagar sedan
Ingenjör Supportingenjör
3 dagar sedan