Second Line Extended Supporttekniker
Skicka ansökan 86 dagar kvar
Supporttekniker
86 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du ta dig an en mer avancerad supportroll där komplexa ärenden och tekniska utmaningar står i fokus? Till ett uppdrag hos vår kund i Linköping söker vi en erfaren konsult till deras Second Line Extended supportfunktion. Här får du arbeta i ett team som hanterar de mest utmanande ärendena mellan Second och Third Line. Rollen är perfekt för dig som har djup teknisk kunskap och brinner för att hitta lösningar på komplexa problem. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Second Line Extended Supporttekniker kommer du att: - Arbeta med systematisk felsökning och problemlösning på djupare nivå. - Hantera mer komplexa användarärenden och tekniska beställningar. - Dokumentera lösningar i vår knowledgedatabas för att förbättra framtida processer. - Ge support inom Microsoft-miljöer, inklusive Active Directory, Azure och Entra ID. - Arbeta med infrastrukturrelaterade områden som servrar, nätverk, SCCM och databaser. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har: - Minst 8 års IT-teknisk erfarenhet varav minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport. - Gedigen kunskap inom felsökning och arbete i ärendehanteringssystem. - Kompetens inom Microsoft, Azure, Linux och Entra ID. - Förståelse för ITIL och vana att dokumentera arbetsprocesser. - Grundläggande kunskaper inom nätverk, servrar, SCCM och databaser. - Ett starkt supporthjärta och ett lösningsorienterat arbetssätt. - Förmåga att arbeta i team och bidra till en positiv samarbetskultur. - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Rollen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För vissa befattningar hos kunden kan krav på svenskt medborgarskap förekomma. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-29
Lön Fast och rörlig lön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Borås
Heltid
Dataingenjör Energiingenjör Teknisk support
Idag
1st line supporttekniker
Idag
Teamledare It-supporttekniker
Idag
Tekniker Incident Manager
Idag