Vikarierande nämndsekreterare
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Registrator Nämndsekreterare
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lindesbergs kommun; den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka. Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, invånare och förtroendevalda. Vi är elva medarbetare och en stabschef. Vi är en samling specialister inom allt från kommunikation till krisberedskap. En av våra nämndsekreterare ska vara föräldraledig, tjänsten är därför ett vikariat januari till och med november 2025. Du kommer att ingå i en grupp på fyra nämnd- och kommunsekreterare, alla med anställning på kanslienheten. ARBETSUPPGIFTER Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet vid olika politiska sammanträden, som exempelvis barn- och utbildningsnämnden. Du skriver protokoll och ansvarar för att sammanställa och skicka ut handlingar inför sammanträdet. Arbetet innehåller olika administrativa uppgifter som exempelvis kvalitetssäkring av tjänsteskrivelser samt att stötta handläggare och chefer i frågor som berör ärendeprocessen.  Du är även ett stöd till våra förtroendevalda före, under och efter sammanträdet.  Utöver sekreteraruppdraget ingår även andra för kansliet förekommande arbetsuppgifter såsom diarieföring, valarbete samt utlämnande av allmän handling. Lindesbergs kommun är ett finskt förvaltningsområde. Det ingår i varje medarbetares uppdrag att jobba för de nationella minoriteterna - med fokus på sverigefinnar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad utbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare, registrator eller erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning är meriterande.  Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska, har god administrativ förmåga samt goda IT-kunskaper. Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt. Samarbetsförmåga och förmåga att ge god service är också viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten. Är du en strukturerad och noggrann person som har ett genuint intresse av den demokratiska processen? I så fall är du den vi söker! ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Statsvetare Kommunsekreterare
4 dagar sedan
Tyresö
Heltid
Socionom Sekreterare Statsvetare Nämndsekreterare
6 dagar sedan
Mjölby
Heltid
Assistent Registrator Administratör Systemförvaltare Administrativ assistent
7 dagar sedan