Töreboda kommun söker nu en engagerad och driven medarbetare till kommunkansliet. Kansliet kommer få utökat ansvar inom nämndadministration och kan därför erbjuda dig möjligheten att bli en del av vårt dynamiska team. Vi söker en kommunsekreterare och erbjuder ett omväxlande arbete och en god gemenskap.
Töreboda kommun har 9 200 invånare och här får du chansen att arbeta i en vacker miljö vid Göta kanal, med goda kommunikationer till flera större städer. Vår värdegrund – Tillväxt, Trygghet och Tillsammans – genomsyrar allt vi gör och vi ser fram emot att välkomna dig till vår gemenskap.
Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du en del av kommunkansliet som är kommunens nav och länk mellan förtroendevalda, verksamhetschefer, övriga medarbetare och allmänheten.
I rollen som kommunsekreterare är du främst sekreterare för kommunfullmäktige, nämnd eller ett av våra utskott men kan även vara sekreterare inom andra politiska beslutsinstanser vid behov. Uppdraget innefattar central administration, du ger råd och stöd så att dokument- och ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert.
Vi som arbetar på kommunkansliet har ett övergripande ansvar för att utveckla kommunens dokumenthantering, utformning av beslutsunderlag, framtagande av övergripande styrdokument samt ansvar för kommunens författningssamling. Arbetet är omväxlande och du kommer att vara delaktig i många olika frågor som berör kommunens samtliga verksamhetsområden.
Beroende på tidigare erfarenhet och kompetens kommer du även att ansvara för ytterligare uppgifter inom kommunkansliet, exempelvis valsamordning, GDPR eller redigering av kommunens hemsida.
Kommunkansliet arbetar som ett lag men vi har även individuella ansvarsområden och arbetsuppgifter. Du förväntas bidra till att kommunkansliet har en professionell service till såväl den politiska organisationen, som medarbetare och allmänhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av nämndadministrativt arbete i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning i statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter i svenska, både i tal och skrift. Som person är du analytisk, strukturerad, noggrann, initiativtagande och serviceinriktad samt har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B krävs.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning, eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Arbetstid är dagtid, politiska möten kan dock innebära arbete efter kontorstid. Tillträde enligt överenskommelse.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till Töreboda kommuns utveckling? Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt engagerade team. Tillsammans skapar vi en trygg och växande framtid för alla våra invånare. Varmt välkommen med din ansökan!