Visstidsanställd överförmyndarhandläggare
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Nämndsekreterare Överförmyndarhandläggare
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 500 invånare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som överförmyndarhandläggare kommer du att arbeta med att utöva tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndares uppdrag. Du arbetar med att utreda ansökningar och anmälningar om behov av god man eller förvaltare samt företräda överförmyndaren i domstol. Du kommer även att föredra ärenden inför den politiskt tillsatta överförmyndaren. Som överförmyndarhandläggare fattar du beslut i tillståndsärenden, granskar redovisningshandlingar, rekryterar ställföreträdare samt håller i utbildningar och informationsträffar. Det är ett mycket varierande arbete i vilket du får arbeta med kvalificerade arbetsuppgifter som är av juridisk, ekonomisk och social karaktär, samtidigt som du får möjlighet till kontakt med allmänheten. I Svalövs kommun är överförmyndarhandläggarna anställda vid kanslienheten på kommunledningskontoret. Det innebär att man också, utifrån personliga önskemål och verksamhetens behov, kan komma att få testa på arbetet som nämndsekreterare. På kanslienheten arbetar också bland annat kommunjurist, kommunarkivarie, valsamordnare och informationssäkerhetssamordnare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har en examen inom juridik, ekonomi eller något relevant socialt ämne (exempelvis socionomutbildning) • är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners • har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ, är handlingskraftig och tar ansvar för resultat med hög kvalitet • har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommunicerar klart, tydligt och strukturerat, både i tal och i skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att fatta myndighetsbeslut samt har goda kunskaper i föräldrabalken. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Eftersom tjänsten är tidsbegränsad och behovet från verksamheten är som störst under första halvan av 2025 behöver den som anställs kunna börja arbeta som senast i början av februari. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se. Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre