Vi söker en ekonomiassistent till Enheten för ekonomi- och löneadministration. Enheten för ekonomi- och löneadministration har 9 medarbetare och sköter bland annat kundfakturering, löpande redovisning och löneadministration för kommunen inklusive dess bolag. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett och utvecklas inom flera områden. Vi arbetar nära verksamheterna och har ett tydligt fokus på samarbete, delaktighet och utveckling av ekonomistyrningen.
Hos oss får du arbeta brett inom ekonomiområdet, ta ansvar och vara med och påverka hur vi jobbar – idag och framåt.
Arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar i huvudsak arbete med kundreskontra och kundfakturering, där du arbetar med bland annat:
• fakturering och kravhantering
• systemadministration i kundfaktureringssystem
• ärendehantering kopplat till fakturering inom exempelvis VA, renhållning barnomsorg och äldreomsorg.
Rollen innebär ett nära samarbete med andra förvaltningar inom kommunen samt med kommunens Kontaktcenter. Du har också en tydlig kundnära roll där kundtjänst gentemot kommunens invånare är en naturlig del av vardagen.
Utöver detta omfattar tjänsten delar av det löpande ekonomiarbetet såsom löpande redovisning och avstämningar, leverantörs- och kundfakturor samt rapportering, utredningar och analyser.
Kvalifikationer
Du har gymnasieexamen och minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande, likaså erfarenhet av politiskt styrda organisationer. Vidare har du god datorvana och är väl förtrogen med Microsoft Office, i synnerhet Excel. Du har lätt att ta till dig nyheter oavsett om det gäller applikationer eller teknik. Vi söker dig som:
• har ett fokus på att leverera god service och ett professionellt, vänligt bemötande
• tar ansvar, är lösningsorienterad och har lätt för att ta till dig nya arbetssätt
• trivs med att samarbeta och kommunicera med olika verksamheter
• är strukturerad, noggrann och analytisk
• har ett eget driv och en vilja att utvecklas – och att bidra till utveckling
Du identifierar dig med att vilja bli lite bättre varje dag, både i ditt eget arbete och i hur vi tillsammans skapar värde för kommunens invånare och inte nöjer dig med ”så här har vi alltid gjort”, utan vill bidra till förbättringar. En viktig del av rollen är därför att delta i – och gärna driva – arbete med automatisering och effektivisering av ekonomiflöden och arbetsprocesser.
Som medarbetare i Hultsfreds kommun erbjuds du goda möjligheter till utveckling och förmåner. Vi vill att varje medarbetare ska få ett hållbart arbetsliv och känna sig trygg i sin anställning. Det är också viktigt att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. Läs mer om våra förmåner på vår hemsida https://www.jobbaihultsfred.se/formaner/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Hultsfreds kommun utför bakgrundskontroller vid all anställning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du ha mer information om hur du söker jobb hos oss eller om du har skyddad identitet kan du läsa mer här https//www.jobbaihultsfred.se/sa-har-soker-du-jobb-hos-oss/