HR och Lönekoordinator till Smart Parkering Sverige AB
Skicka ansökan 31 dagar kvar
HR Löneadministratör
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Smart Parkering Sverige AB har idag hand om parkeringsövervakning, drift och förvaltning av garage och parkeringsanläggningar. Detta gör vi på uppdrag av fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och förvaltningsföretag. Vi tillhandahåller smarta skräddarsydda digitala och miljövänliga lösningar samt marknadens kundvänligaste plattform. Vi är verksamma på flera orter runt om i landet med ett huvudkontor i Stockholm. Med miljö och teknik i fokus skapar vi framtidens parkering! Smart Parkering Sverige AB är ett framåtsträvande och innovativt parkeringsbolag som erbjuder moderna parkeringslösningar. Vi tror på att interaktionen mellan människor och teknik kan göra underverk! Information om tjänsten: I takt med att vi växer som bolag söker vi en erfaren individ för vårt team som kommer att spela en betydande roll i vår verksamhet genom att erbjuda ett personligt och professionellt stöd inom HR och Lön. Som HR och Lönekoordinator kommer du att ha en central roll för att säkerställa en korrekt hantering av personalärenden och en smidig lönehantering. Du kommer vara en viktig länk i vårt team och samarbeta nära andra avdelningar för att upprätthålla kvalitet och effektivitet i vår personalhantering. Ditt arbetsområde kommer att sträcka sig inom hela HR-spektrumet och omfatta lönehanteringen från ax till limpa. Tillsammans med en kollega kommer ni att ansvara för att HR-funktionen på företaget lever upp till alla ställda krav.. Tjänsten är stationerad i Helsingborg. Arbetsuppgifter: • Ansvara för personaladministration, inklusive anställningsavtal, uppsägningar och ändringar. • Driva och genomföra rekryteringsprocesser, från annonsering till urval och intervjuer. • Hantera och koordinera onboarding- och offboarding-processer för anställda. • Säkerställa en korrekt löneprocess samarbeta med andra relevanta avdelningar. • Vi använder Visma Lön 600 för lönehantering tillsammans med vårt schemaprogram Planday. • Tjänsten innebär hela lönearbetet från Ax till Limpa. • Hantera facklig kontakt såsom MBL-förhandlingar, riskbedömningar m.m. • Hantera skatteavdrag, förmåner och andra lönerelaterade frågor. • Ge support och rådgivning till medarbetare och ledning i personal- och lönerelaterade frågor. • Delta i utvecklingen av HR-processer, policys och riktlinjer. • Delaktig i årliga ISO-revisioner. Kvalifikationer: • Kandidatexamen från personalvetarprogrammet/HR eller motsvarande. • Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete med HR-frågor. • God kunskap om arbetsrättsliga lagar och förordningar. • Erfarenhet av personaladministration och HR-processer. • Mycket god datorvana och kunskap om MS 365-program. • B-körkort. Personliga egenskaper: • Strukturerad och noggrann i ditt arbete. • Stor integritet och förmåga att hantera känslig information. • Utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter. • Initiativtagande och självgående. • Flexibla och anpassningsbara i en föränderlig arbetsmiljö. Anställningsvillkor: • Heltid, mån-fre kl. 08-17 med flextid. • Resor i tjänsten förekommer. • Tjänsten inleds med sex månaders provanställning • Individuell lönesättning inom spannet är 30 - 40 000 kr /m. • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag • Du omfattas av Säkerhetsföretagens tjänstemannaavtal (kollektivavtal).

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

HR HR-chef Inköpare HR-expert HR-konsult HR-strateg HR-direktör Upphandlare Personalchef HR-specialist HR-koordinator Utvecklingschef Affärsutvecklare Utvecklingsledare Utvecklingskonsult Utvecklingsstrateg Affärsutvecklingschef Projektutvecklingschef
Igår