Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 120 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.
Sundsvall Energi söker nu en vikarierande kundtjänstmedarbetare som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. Du kommer tillhöra ett kundtjänstteam på tio personer där tjänsten är direkt underställd enhetschef Kundservice. Vikariatet är på 12 månader med start i Januari 2025.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundservicemedarbetare hjälper och guidar du kunderna via inkommande och utgående samtal, mejl, chatt och till viss del fysisk service i receptionen. Du arbetar med att identifiera kundens behov och rekommendera relevanta tjänster med målet att skapa en positiv kundupplevelse och bidra till teamets gemensamma säljmål.
Som Kundtjänstmedarbetare kommer du utöver ovanstående ansvara för:
• Kontakter via bolagens digitala kanaler så som Facebook, Messenger samt mail
• Utföra viss teknisk felsökning för att hjälpa kunder med enklare problem
• Hantera lättare fakturafrågor och administrativa ärenden
• Att arbeta mot bolagets- och den egna avdelningen/enhetens mål
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning gärna inom samhällsvetenskaplig inriktning i kombination med några års yrkeserfarenhet av kundtjänst. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av försäljande kundservice/kundtjänst samt att dagligen möta kunder via telefon, mejl och chatt. Det är även meriterande med eftergymnasial utbildning eller akademiska högskolepoäng inom service, administration, försäljning eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse med god förståelse för tekniska lösningar.
Som person är du flexibel, noggrann och strukturerad med en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och är serviceinriktad vilket visar sig genom din vilja att hjälpa andra samt din ansträngning för att leverera goda lösningar. Du kan formulera dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vi arbetar för en drogfri arbetsplats varför drogtest är obligatoriskt vid nyanställningar. Tjänsten är ett vikariat omfattande 1 år och har sin grundplacering vid Sundsvall Energi`s huvudkontor.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.