Supporttekniker sökes till Skolverket!
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Supporttekniker
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om myndigheten Vi söker nu dig som vill bli en del av Skolverkets team och bidra till att stödja och utveckla Sveriges utbildningssystem. Skolverket är en central myndighet som ansvarar för att kvalitetssäkra det svenska utbildningssystemet. Myndigheten erbjuder vägledning, statistik och information till skolor och utbildningsaktörer med en vision om att varje elev ska få en utbildning av hög kvalitet. Vid starten av 2024 var Skolverket cirka 900 medarbetare som tillsammans arbetar för att nå gemensamma mål. Mer information om Skolverket finns på www.skolverket.se. Dina arbetsuppgifter Som supporttekniker blir du en nyckelperson i Skolverkets arbete med att bistå olika målgrupper i deras användning av digitala tjänster. Du kommer att ge teknisk support via telefon och mejl till externa målgrupper, främst lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever. Du kommer att arbeta som första linjens tekniska support för Skolverkets digitala tjänster och vid behov vidarebefordra olösta ärenden till andra och tredje linjens support. Du kommer att använda ärendehanteringssystemet Artvise och följa uppsatta rutiner för att säkerställa hög servicenivå. I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta heltid i Skolverkets lokaler i Solna Business Park. Tjänsten är med start 15 januari 2025 och sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning. Du kommer att ingå i ett team på sju personer inom avdelningen för verksamhetsutvecklingsstöd, enheten för IT-arbetsplats och support. Arbetstiderna är vardagar, helgfri måndag till fredag, mellan klockan 07:00/08:00-15:30/16:30. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 50% beroende på arbetsuppgifternas karaktär. Din profil Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av teknisk support och kundservice samt en gymnasial utbildning eller motsvarande. Du bör ha goda kunskaper om datorer, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet samt grundläggande kunskaper i MS Office. Det är viktigt att du kan kommunicera tydligt och pedagogiskt på svenska och att du har en stark känsla för service. Du ska också vara lösningsorienterad, noggrann och kunna arbeta självständigt inom givna ramar. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom informatik eller en likvärdig utbildning samt erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Kunskap om ärendehanteringssystemet Artvise eller motsvarande är också en fördel. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar hos vår kund. Du får ett brett kontaktnät, karriärmöjligheter, och möjlighet att påverka din arbetssituation och personlig utveckling. Vi erbjuder en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Moa Arnqvist via mejl: [email protected]. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk