Arbetsbeskrivning
Detta är ett uppdrag som 1 st line tekniker hos vår kunds interna IT Servicedesk som sitter i Solna.
Servicedesken är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, service förfrågningar och andra relaterade supportfrågor. Teamet stödjer företagets interna användare med administrations- och produktionssystem.
Användare kontaktar dem via telefon eller via strukturerade formulär i deras IT Service Management-verktyg. Deras nuvarande omfattning spänner över support relaterat till produktion och administrativa system. PC-stöd omfattas ej utan hanteras utanför Servicedesken.
Detta är ett heltidsuppdrag motsvarande 40 timmar per vecka. Arbetet sker på plats under kontorstid på kundens kontor 3 dgr/vecka och 2 dgr har du möjlighet att arbeta på distans. De arbetar enligt schemaläggning och arbetstider kan variera men är mellan 06.45-18.00 så du behöver kunna arbeta under dessa arbetstider.
Ansvarsområden
Ta emot och svara på telefonsamtal och mail som kommer till Servicedesk
· 1st line support på Active Directory-relaterade frågor - skapande och överlämnande av incidenter
· SPOC, single point of contact för användarna
· Analysera incidenter, bestäm prioritet och eskalera till andra grupperingar
· Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar finns
· Förstå och kommunicera lösningar till slutanvändare
· Koordinera/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av hela teamets kompetens
Kvalifikationer
Du bör ha minst 1-2 års erfarenhet inom IT support
Bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory
Du måste behärska engelska och svenska flytande i både tal och skrift. Ha vana vid att skriva i ärenden på engelska samtidigt som du pratar med användare.
· Förståelse av ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur teknik används för att ge bästa möjliga support
· Självgående med förmåga att arbeta i en miljö som rör sig snabbt
· Mycket god kommunikationsförmåga, vara serviceminded och tycka om att hjälpa användare
· Du kan snabbt skapa en överblick över den aktuella uppgiften på hög nivå samtidigt som du fortfarande fokuserar på detaljerna
· Du trivs med repetitiva uppgifter då och då
· Du är självgående och tar initiativ självständigt för att förbättra hur vi arbetar i teamet, och uppskattar ett socialt arbete och att jobba i ett team
· Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Jira , och/eller har tidigare kunskap och erfarenhet av ITIL ramverk
Personliga egenskaper:
· Ha rätt mindset, vara serviceminded och fokusera på användarupplevelsen är mycket viktigt
· Var en lagspelare
· Gillar att arbeta i en föränderlig miljö
· Brinna för IT med erfarenhet från en servicedesk, IT support eller annan roll inom IT
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.