Supporttekniker i Stockholm
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Supporttekniker
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Bidra till samhällsutveckling genom att skapa en kvalitativ och likvärdig utbildning för barn och ungdomar i Sverige. Här får du möjligheten att påverka och förbättra framtidens utbildning i en engagerande och stöttande arbetsmiljö.

Om uppdragetUppdraget är på heltid och kommer att utföras på plats hos vår kund i Solna Business Park. Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med ansvar för skola, förskola, vissa särskilda utbildningsformer och annan pedagogisk verksamhet. Distansarbete tillåts på upp till 50% om arbetsuppgifterna tillåter det och efter överenskommelse med berörd chef. Arbetet ska normalt utföras på vardagar, helgfri måndag till fredag, mellan kl. 07:00/08:00 och 15:30/16:30, vilket utgör normal arbetstid. Uppdraget pågår preliminärt i ett (1) år med möjlighet till förlängning 6 + 6 månader.

Under uppdraget kan du som konsult behöva ha beredskap att arbeta utanför ordinarie arbetstider. Detta kan ske både på plats och på distans, och meddelande om detta kommer att ges senast två veckor i förväg.

Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker arbetar du med första linjens tekniska support och användarhandledning. Du ger teknisk support via telefon och mejl till vår kunds externa målgrupper, som främst består av lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever. Du hanterar användarsupport för vår kunds digitala tjänster och skickar vid behov olösta ärenden till andra och tredje linjens support. I ditt dagliga arbete använder du ärendehanteringssystemet Artvise. Du trivs med att representera vår kund utåt, ger utmärkt service och är mycket kommunikativ, lyhörd och pedagogisk. Du arbetar strukturerat och följer uppsatta rutiner kring support.

Du kommer att ingå i ett team på för närvarande sju personer och arbeta på avdelningen för verksamhetsutvecklingsstöd, inom enheten för IT-arbetsplats och support. Enheten ansvarar för att tillhandahålla, driva och utveckla en modern och serviceinriktad IT-support för både vår kunds medarbetare och den externa målgruppen.

Avdelningen du kommer att tillhöra har ett viktigt uppdrag för verksamheten och ansvarar för:

  • Att vår kunds verksamhetsutveckling kan bedrivas på ett sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt sätt
  • Att modernisera och utveckla vår kund med utgångspunkt i en mognande processorientering
  • Att förvalta processer och metoder för projekt-, förvaltnings- och portföljstyrning samt ge stöd i projekt- och förvaltningsarbete till resten av verksamheten
  • Att säkerställa att myndigheten arbetar med effektiva processer som stödjer och stöttar verksamheten
  • Att utveckla och underhålla en effektiv drift av myndighetens digitala infrastruktur

Dina kvalifikationer

  • Du har gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Du har minst ett års erfarenhet av teknisk support
  • Du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem och MS Office
  • Du hargoda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • Du är lösningsorienterad, nyfiken och intresserad av människa och teknik
  • Du är duktig på att kommunicera tydligt och pedagogiskt i tal och skrift, då arbetet innebär många kontakter med en bred målgrupp
  • Du är noggrann, effektiv och kan arbeta självständigt utifrån givna ramar
  • Du behärskar svenska flytande i tal och skrift
  • Du är pedagogisk och har en mycket god känsla för service
  • Du har en mycket god initiativ- och samarbetsförmåga

Det är viktigt att du har lätt för att söka upp och tolka information samt att du är lyhörd och kan anpassa dig efter målgruppens kunskapsnivå. Du förstår vikten av att leva upp till den statliga värdegrunden och vår kunds kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.

Referenskrav

För uppdraget ska ett (1) referensuppdrag inkomma som har utförts eller utförs. Referensuppdraget ska vara slutfört eller pågående under de senaste tre (3) åren. Dessutom ska uppdraget ha omfattat eller omfatta ett liknande projekt eller uppdrag som detta avrop omfattar.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/11.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk