Kontorsassistent sökes!
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Kontorsassistent
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som kontorsassistent eller i reception? Har du goda kunskaper i MS Office och trivs med att kommunicera på såväl engelska som svenska? Vi söker dig som är serviceorienterad och vill ta dig an rollen som kontorsassistent!

Om tjänsten

Vi på Perido söker en ansvarsfull kontorsassistent till en av våra kunder, ett svenskt universitet beläget i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i det administrativa teamet och arbetet är belagt mellan måndag och fredag, kontorstider.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som kontorsassistent är arbetsuppgifterna varierande, men innebär i huvudsak administration och uppgifter som rör kontorsservice. Det innefattar bl.a. att hålla kontorets allmänna ytor ordnade och sköta kontakten med olika leverantörer.

Huvudsakliga uppgifter:

  • Kontaktperson för larmhantering
  • Posthantering
  • Hantera felanmälningar
  • Kontaktperson för leveranser, bud och städ
  • Inköp och påfyllnad av kontorsmaterial
  • Resebokning och koordinering av interna och externa möten

Dina egenskaper

Vi söker dig som har en stor ansvarskänsla och en initiativförmåga som driver arbetet framåt. Som person ser vi att du är prestigelös och ser vad som behöver göras. Arbetet innebär mycket kontakt med personal och gäster och är av omväxlande karaktär på både svenska och engelska. Vilket innebär att social kompetens och förmåga att bolla flera olika saker samtidigt är en förutsättning.

Är du vår nästa stjärna?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Tidigare erfarenhet av arbete i reception eller motsvarande administration
  • Minst tre års erfarenhet som kontorsassistent
  • Förmåga att kommunicera väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
  • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet

Meriterande:

  • Tidigare arbetserfarenhet på en statlig myndighet

Omfattning och tillträde

Heltid konsultuppdrag på 6 månader. Start mitten av november.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34849 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb