Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kombinera ditt tekniska kunnande med ekonomiskt och administrativt arbete? Hos Combitech i Arboga erbjuder vi en unik roll som teknisk projektadministratör inom radarsystem, där du blir en central stödfunktion för våra resande tekniker. I denna roll kombinerar du tekniskt arbete med ekonomisk och administrativ systemhantering. Sök rollen idag och bli en del av vårt kunniga team.
Din roll som teknisk projektadministratör inom radarsystem
Affärsområdet sensor & information solutions består idag av ett 100-tal engagerade medarbetare med varierande kompetenser, åldrar och geografisk placering. Vi arbetar med radarsystem över hela Sverige. Du kommer ingå i ett team bestående av tekniker och systemingenjörer som arbetar tätt ihop för att utveckla de bästa lösningarna.
Tjänsten är uppdelad i två huvudsakliga delar, där ena delen innebär tekniskt arbete, främst inriktat mot systemhantering och den andra delen innefattas av ekonomiskt arbete och projektuppföljning. Du kommer fungera som en stödfunktion för resande tekniker. Dina uppgifter inkluderar hantering av ekonomi, lagerförflyttning av reservdelar och inköp av nytt material. Du kommer också få möjlighet att delta i resor till olika radaranläggningar runt om i Sverige, ungefär en gång i månaden. Ute på anläggning får du möjlighet till praktisk upplärning av tekniskt underhåll och kompetensutveckling i arbetet.
Vid underhåll ute på de olika radaranläggningarna i Sverige ingår det att klättra i master och torn. Vi erbjuder grundutbildning och regelbundna repetitionsutbildning i samarbete med ledande utbildningsföretag inom klättring.
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete, med ett starkt driv och en ständig nyfikenhet för att lära dig nya saker. Du har förmågan att växla mellan administrativt arbete till att ge dig ut på fältet och arbeta med tekniskt underhåll. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med underhållssystem och är van vid att hantera ekonomiska och administrativa uppgifter. Din tekniska bakgrund och ditt intresse för teknik ger dig en god förståelse för olika system.
Som person är du teamorienterad och har en stark vilja att utvecklas tillsammans med ditt team, samt att aktivt delta i regelbundna möten med kunder. Din personlighet och erfarenhet är viktigare än en formell utbildning.
Vi tror att du har en utbildningsbakgrund inom ekonomi och/eller administration. Det är meriterande med erfarenhet inom inköp, logistik och projektuppföljning. Erfarenhet av arbete inom försvarsindustrin ses också som meriterande för tjänsten. B-körkort är ett krav, samt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.
Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.
Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av julledighet. Vi ser fram emot din ansökan!
Kom och gör skillnad
Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!
Kontaktperson: Daniel Hammarström, +46 734468351
Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.