Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Student till First Line Support hos Addima
Skicka ansökan 23 dagar kvar
Support 1st line Line Support First Line Support Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
23 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du student och söker ett meriterande extraarbete vid sidan av studierna? Addima erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga upp en ny stödfunktion från grunden som First Line Support för svenska Zoho-användare. Ansök redan idag!

Om tjänsten

Zoho är en snabbt växande svit av molnbaserade affärsapplikationer som används av företag världen över – och användarbasen växer snabbt även i Sverige. Som auktoriserad Zoho-partner ser Addima en ökande efterfrågan på svensk support, särskilt bland små och medelstora företag.

Addima står nu inför en spännande satsning där de lanserar en ny tjänst: First Line Support för svenska Zoho-användare. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från start och bidra till att bygga upp en ny stödfunktion från grunden – med möjlighet att påverka arbetssätt, rutiner och kundupplevelse. Du får samtidigt chansen att lära dig mer och utvecklas inom en världsledande molntjänst, och få insyn i hur moderna digitala verktyg används i verkliga kundprojekt.

I rollen som First Line Support på deltid kommer du att besvara användarfrågor via e-post i ett ärendehanteringssystem, kategorisera och dokumentera ärenden, ge stöd i enklare felsökning och användarfrågor, samt eskalera mer komplexa ärenden till rätt person eller team. Erfarenhet av AI och att promta till ChatGPT är en viktig del av rollen.

Du arbetar helt på distans och ansvarar för att se till att arbetet blir gjort och kunderna får bästa möjliga bemötande. Uppdraget sträcker sig inledningsvis på 3 månader med chans till förlängning.

Du erbjuds

  • Ett meriterande extraarbete vid sidan av studierna
  • En möjlighet att vara med och starta upp en ny stödfunktion hos företaget
  • Att lära dig mer om en världsledande molntjänst
Arbetsuppgifter
  • Besvara frågor från användare via e-post i ett ärendehanteringssystem
  • Kategorisera och dokumentera ärenden
  • Ge stöd i enklare felsökning och användarfrågor
  • Uppdatera FAQ och skriva enkla användarguider vid behov
  • Eskalera mer komplexa ärenden till rätt person eller team (2nd line support)
  • Erfarenhet av AI och att promta till ChatGPT
Vi söker dig som
  • Har en pågående högskole-/universitetsutbildning inom IT, systemvetenskap, ekonomi eller liknande med minst 1 år kvar av dina studier
  • Har mycket god datorvana och teknikintresse
  • Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
  • Är kommunikativ och pedagogisk – du förklarar gärna saker för andra på ett pedagogiskt sätt

Det är meriterande om du har:

  • Tidigare erfarenhet av support eller kundservice
  • Kännedom om Zoho One eller specifika Zoho-appar
  • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
  • Intresse för affärssystem, CRM eller SaaS-lösningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Information

Addima är ett entreprenörsdrivet svenskt konsult- och utbildningsföretag. Deras kunder är alltifrån små till stora privata bolag samt offentlig verksamhet. De är auktoriserad partner till Zoho med ambitionen att bli den största partnern i Sverige.

Läs mer här.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2025-04-11
Lön -
Antal platser 1
Varaktighet -

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Kundansvarig Offertansvarig Teknisk säljare Servicetekniker Teknisk support Fältservicetekniker Kundtjänstmedarbetare
Idag
CSA CSM Sälj Säljare Kundvärd B2C säljare B2B Säljare Client Manager B2B Innesäljare Customer Support B2B Support Agent Kundtjänstmedarbetare Client Success Manager Customer Success Manager
15 apr
Kundansvarig Offertansvarig Teknisk säljare Servicetekniker Teknisk support Fältservicetekniker Kundtjänstmedarbetare
Idag