Domino är en global ledare inom industriell kodning och produktmärkning och finns representerat i mer än 120 länder. Domino Sweden har cirka 50 medarbetare varav cirka 40 stycken är stationerade på vårt huvudkontor i Linköping. Vi präglas av hög teknisk kompetens, professionellt kundfokus och en kultur där samarbete och utveckling står i centrum.
Som Technical Support Engineer är du en central del av Domino Swedens kundupplevelse. Rollen är i grunden en 1st line-supporttjänst där du är kundens första kontakt vid tekniska frågor och ansvarar för att ge snabb och professionell felsökningshjälp via telefon, e-post, fjärrstyrning, Domino Cloud och vår AR-lösning.
Tjänsten kombinerar support, planering, administration och verkstadsarbete. Du har en viktig koordinerande funktion och ansvarar för teknikernas kalender. Det innebär att du skapar arbetsordrar, bokar och planerar servicebesök samt säkerställer att rätt tekniker åker till rätt kund vid rätt tidpunkt.
Du ansvarar även för flera av våra kunder med serviceavtal. Det innebär att du bokar och bevakar deras förebyggande service, följer upp genomförda arbeten och säkerställer att avtalade åtaganden uppfylls. Vid behov utför du även enklare verkstadsreparationer eller installationsförberedelser. Rollen passar dig som uppskattar en kombination av kundkontakt, teknik, struktur och problemlösning.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom teknisk support, servicearbete eller en bakgrund inom el, automation eller mekanik. Du har tidigare arbetat noggrant med administration, planering, dokumentation och är skicklig på att skapa tydliga tekniska underlag. Eftersom att rollen innefattar fjärrsupport och felsökning i nätverksmiljöer krävs det att du är van vid att arbeta i affärssystem och digitala stödsystem.
Som person är du kommunikativ, trygg, strukturerad och innehar förmågan att ha en pedagogisk ton i kontakt med kunder. Du har ett stort teknikintresse och en god förmåga i att felsöka problem på ett strukturerat sätt. B-körkort och goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.
Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup.
Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post.
Urvalet sker löpande och vi uppmuntrar därför intressenter att söka så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonseringsdag.
Har du frågor om processen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Julius Danielsson på mejl via [email protected] eller på tel. nr 0730464173.
När du har ansökt till tjänsten kommer du först få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare OnePartnerGroup/OPG) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten.
Vi matchar sedan din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling.
Har du inte fått återkoppling inom två veckor ber vi dig kontrollera att mejl från oss inte hamnat i din skräppost, samt att du i din profil hos oss angivit korrekt mejladress.
Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
Urval baserat på ansökningshandlingar, telefonintervju, kompetensbaserade tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet (tidsåtgång tillsammans ca 45 minuter), djupintervju, referenstagning, bakgrundskontroll och kundintervju.
Vi ser fram mot att ta del av din ansökan, välkommen!