Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
2nd-line support IT-tekniker, Onsite
Skicka ansökan 94 dagar kvar
Support 1st line IT-tekniker Onsite-tekniker 2nd line support
94 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdrag:

2nd-line support:

Ta emot, felsöka och lösa ärenden som eskaleras från 1st-line, inklusive incidenter, beställningar och problem.

Utföra teknisk felsökning inom områden som klient, Win11 nätverk, behörigheter, AD, applikationer, microsoft 365.

Onsite IT-tekniker:

Utföra tilldelade bokningar på plats hos kund.

Ansvara för inhämtning, leverans och enklare konfiguration av utrustning.

Samarbeta med interna och externa aktörer (Systemdrift, Infrastruktur, leverantörer m.fl.) i syfte att lösa ärenden.

Följa upp och återkoppla till kund på plats eller via telefon innan ärende avslutas.

Hantera beställningar som tilldelas till 2nd-line/onsite, exempelvis patchning, nätverksportar och utskriftskonfiguration.

Ha med korrekt utrustning och utför all felsökning på plats som onsite-teknikern har kompetens att utföra inom tiden för bokningen.

Felsökning och lösning i ärende kopplat till nätverk och skrivare.

Ska-krav:

  • Körkort
  • Relevant utbildning för uppdraget
  • Erfarenhet av liknande projekt
  • Erfarenhet av arbete i större komplexa organisationer

Bör-krav:

  • Personlig lämplighet för uppdraget
  • Serviceinriktat förhållningssätt
  • Lösningsfokuserat bemötande

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-19
Antal platser 1