Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta dig an en ny utmaning inom IT? Nu söker enheten för it och digital utveckling en serviceinriktad och engagerad servicedeskhandläggare med uppdrag att vara enhetens ansikte utåt mot kommunens alla it-användare. Enheten för it och digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.
Om tjänsten
Du kommer tillsammans med dina kollegor att bemanna och ansvara för kommunens Servicedesk. I rollen som servicedeskhandläggare arbetar du inom ett brett område – du är generalist och kan lite om mycket och arbetar med stöd av dina kollegor. I ditt arbete hjälper du användarna med frågor och beställningar som berör kommunens samlade it-leverans. Vissa ärenden kan lösas direkt medan frågor som behöver utredas eller hanteras på annat sätt fördelas till kollegor på enheten, eller löses tillsammans. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon. Inom gruppen finns också ansvar att bemanna en besöksdesk. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov. Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Som person är du prestigelös, ansvarstagande, noggrann och jobbar lika bra självständigt som i team samt är alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.
Vi söker efter dig som har erfarenhet av:
• lägst 3-årig gymnasieutbildning.
• beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.
• att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etc).
• att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera.
• att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.
• att jobba med service, administration och bemötande i en servicedesk- eller kundtjänstroll.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av någon av följande:
• hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer och kringutrustning.
• managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö.
• ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg.
• hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.
• managering, support och felsökning av mjukvara så som; Apple iOS, ChromeOS, Utskriftjänster för datorer och mobila enheter, vanliga kontorsapplikationer (M365, med mera).
• managering, support och felsökning av virtuella datorer och applikationer.
• managering, support och felsökning via managementsystem så som: Microsoft SCCM, Microsoft Intune, VMware Horizon, Google Admin Console, MyQ
Vidare så kräver rollen att du kan kommunicera flytande på svenska samt engelska, muntligt och i skrift.
Om verksamheten
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.
Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert. Provanställning kan komma att tillämpas. I det fall tjänsten säkerhetsklassas framöver ingår en säkerhetsprövning med säkerhetsintervju och registerkontroll.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Rekryteringen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in ditt CV redan idag. Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson för frågor.
Vi ser fram emot att höra från dig!