Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 14 000 anställda och finns idag i 21 länder. I Sverige är vi idag 1500 medarbetare.
Läs mer om hur det är att jobba på Anticimex på https://karriar.anticimex.se/.
Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Anticimex centrala kundservice i Norrköping är en viktig del av vår organisation där våra medarbetare säkerställer att våra kunder får den bästa servicen i kontakten med Anticimex. Som gruppchef på Anticimex får du möjligheten att vara en central del av vår verksamhet och bidra till att forma framtidens kundupplevelse.
Vad du gör
Vi söker en engagerad och erfaren ledare som drivs av resultat och har ett starkt affärsintresse. Här får du ansvaret för att skapa både goda affärsresultat och en arbetsmiljö där alla trivs och utvecklas. Till din hjälp har du drygt 20 medarbetare som är på plats på kontoret varje dag.
I rollen som gruppchef leder och utvecklar du ett kompetent team inom vår centrala kundservice. Du kommer att:
• Leda och coacha ditt team för att uppnå både kortsiktiga och långsiktiga mål
• Skapa en kultur av hög prestation genom att arbeta nära medarbetarna, ge feedback och stödja deras utveckling
• Tillämpa och följa nyckeltal för att säkerställa att vi levererar på högsta nivå både vad gäller kundnöjdhet och effektivitet
• Arbeta med förändringsledning för att driva processer och implementera nya lösningar
• Påverka och bidra till affärsutveckling genom att analysera resultat och hitta förbättringsområden
Vad du får
• En stimulerande arbetsmiljö och stora möjligheter att påverka
• En trygg och innovativ arbetsgivare som ständigt strävar efter att utveckla sina medarbetare och tjänster
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket via Benify
• Möjlighet till kontinuerlig utveckling genom interna utbildningar och kompetenshöjande åtgärder
Vem du är
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att leda team inom kundservice, gärna som tidigare gruppchef eller teamleader. Du motiveras av innovation och förbättringsarbete, och vill vara en del av ett Anticimex i framkant.
Vi ser också att du
• är strukturerad och analytisk, med erfarenhet av att arbeta med nyckeltal och KPI för att driva resultat
• har en god förståelse för affärsprocesser och trivs med att fatta beslut baserat på data
• är van vid att hantera operativa utmaningar och hittar lösningar även i föränderliga miljöer
• har goda kunskaper i Office-paketet och gärna andra digitala verktyg
Vill du vara med och göra skillnad?
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss.
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex!