Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för de som äger, utvecklar, förmedlar och förvaltar studentbostäder i Sverige. Vi är politiskt oberoende och företräder våra medlemmars intressen att skapa förutsättningar för att bedriva bästa möjliga studentbostadsverksamhet. Vi utvecklar branschen genom att erbjuda våra medlemsföretag nätverkande, kompetensutveckling och omvärldsbevakning. Studentbostadsföretagen representerar genom våra medlemsföretag 85 procent av landets studentbostäder, vilket innebär över 80 000 studentbostäder från Kiruna i norr till Malmö i söder. Tillsammans stärker vi högre utbildning.
Som Medlems- och eventkoordinator hos Studentbostadsföretagen blir du den sammanhållande länken i vårt team som ser till att event och möten flyter smidigt. Med en central roll inom service, eventplanering och administration bidrar du till att skapa värde för våra medlemmar. Du kommer att ansvara för både detaljer och logistik, med stor frihet att ta egna initiativ för att optimera våra arbetssätt och tjänster.
Om rollen Som koordinator hos oss har du det operativa ansvaret för konferenser, webbinarier och styrelsemöten från idé till genomförande. I nära samarbete med vår projekt- och affärsansvariga ser du till att vi levererar högkvalitativa projekt med fokus på medlemmarnas behov. Du hanterar inkommande frågor och håller vårt medlemsregister aktuellt och relevant. Rollen är mångsidig och dynamisk, där din initiativkraft och ansvarskänsla är central för att skapa de bästa upplevelserna för våra medlemmar.
Din erfarenhet För att trivas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av projektledning eller eventplanering, och är van att arbeta med administrativa system som CRM och affärssystem. Du är trygg i din kompetens och bekväm att arbeta i ett mindre team. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift, och ett starkt kundfokus. Erfarenhet av att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ett flexibelt arbetssätt är viktigt. Erfarenheter som projektkoordinator, VD-assistent eller annat administrativt serviceinriktat arbete är meriterande.
Om dig Du är en problemlösare med stark ansvarskänsla och servicefokus. Som person är du en prestigelös lagspelare med öga för detaljer och en vilja att ge det lilla extra för att skapa bästa möjliga upplevelse för våra kunder. Du är en "doer" som ligger steget före och ser till att allt fungerar smidigt, stort som smått. Vi värdesätter också din förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, och att du kan prioritera din tid mellan flera parallella projekt. Att lära sig nya programvaror och utforska hur de kan stärka verksamheten kommer naturligt för dig. Du trivs i en administrativ roll och ser den som långsiktig. Pålitlighet, självständighet och flexibilitet är några av dina styrkor – och du gillar att ha en viktig, stödjande funktion i en verksamhet där medlemsnytta står i centrum.
Vad vi erbjuder dig I denna nya och spännande roll som medlems- och eventkoordinator hos oss blir du en nyckelspelare i ett litet men sammansvetsat team bestående av dig, VD, projekt- och affärsansvarg samt kommunikationsansvarig. Du ges goda möjligheter att påverka såväl rollen som verksamhetens utveckling och vår medlemsnytta som helhet. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kan styra över din egen tid, med möjligheten till hybridarbete och en god balans mellan arbete och fritid. Resor förekommer i samband med de konferenser vi anordnar.
Din ansökan I denna rekrytering samarbetar Studentbostadsföretagen med Jerrie. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Dire, 0703 001016 eller [email protected]. Ansök med CV och personligt brev – urval sker löpande, så sök gärna så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!