People & Culture Coordinator (vikariat)
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Koordinator
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, i rollen som vikarierande People & Culture Coordinator med fokus på lön, struktur, effektivisering och administration inom hela HR-området. Vikariatet är på minst tolv månader med start i mars/april under vår kollegas föräldraledighet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi är ett bolag med ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag!

Här kommer du att fortsätta att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential! Rollen har fokus på lön och administration, men innehåller även andra arbetsuppgifter och innefattar andra arbetsuppgifter i medarbetarcykeln så som exitsamtal, framtagning av statistik, uppdatering av policys m.m.

Vilka är dina viktigaste arbetsuppgifter?

Du är en del av det svenska People & Culture-teamet, som består av en fyra personer;

  • En Head of People & Culture - din direktrapporterande chef, som precis som dig är placerad i Malmö
  • Tre People & Culture Business Partners - två placerade i Malmö och en i Sandviken

Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen.

Du kommer arbeta i en övergripande administrativ roll som kommer innehålla en bred variation av arbetsuppgifter inom HR-området. I dina huvudsakliga arbetsområden kommer du arbeta med lön samt personal-administration och koordinering. Du kommer dessutom fungera som stöd till verksamheten och People & Culture-teamet. Där kommer du bland annat bereda underlag till interna beslut och i olika HR-processer. Arbetet innehåller även annat vanligt förekommande administrativt arbete som framtagande av intyg, statistik, rapporter och dokumentation. Utöver detta koordinerar du även utbildningar och övriga evenemang såsom Chefsträffar eller liknande samt är kontaktperson mot vår Outsourcade löneleverantör.

På Heimstaden har vi kommit långt med vårt HR-arbete och har gedigna introduktionskurser, fantastiskt systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Peakon) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete. Samtidigt strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och rollen innebär en stor frihet under ansvar med möjlighet att ytterligare effektivisera våra administrativa processer.

Vi önskar att vår drömkandidat har:

  • Minst 2 års erfarenhet från en liknande roll, gärna i en organisation med både tjänstemän och kollektivanställda
  • Minst en Kandidatexamen inom Personalvetenskap/Beteendevetenskap alternativt en eftergymnasial utbildning inom lön
  • Erfarenhet av löneadministration
  • Erfarenhet av arbete med HR-relaterad koordinering och administration, gärna med ansvar för processer, rutiner och system
  • Då vi är en internationell organisation, behöver du känna dig trygg med att prata och skriva både på svenska och engelska (fler språk är meriterande)
  • God erfarenhet av och trivs med digitala HR-verktyg (vi gör vågen om du arbetat i Workday tidigare!)

För att lyckas i rollen behöver du vara driven, engagerad och självgående, där du har förmågan att strukturera och prioritera (och omprioritera) ditt eget arbete väl. Du är tydlig, håller vad du lovar och agerar alltid föredöme för andra. Utöver det har du en hög integritet och trivs med ett arbeta i ett högt tempo där du ständigt tittar efter smartare sätt att arbeta, med en hög ambition att leverera.

För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera stöd där du hjälper andra att lyckas.

Heimstaden

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/

Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!

Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan. Vi behöver ha din ansökan senast 2025-01-26.

För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec
Koordinator Projektledare Utbildningsledare Utbildningskoordinator
16 dec
Administratör Kundadministratör Affärsadministratör Offentlig upphandlare
23 dec
Upphandlare Koordinator Upphandlingskonsult Upphandlingsansvarig Upphandlingssamordnare
23 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec