Arbetsbeskrivning
Som administrativ medarbetare inom Sektor hemtjänst och särskilt boende arbetar du i nyrenoverade aktivitetsbaserade lokaler på Sollidenvägen 64 B. Du kommer att vara placerad på Enheten för rekrytering och bemanning. Vi är en glad arbetsgrupp som stöttar varandra och ständigt utvecklar våra arbetssätt för att möta verksamheternas personalbehov.
Ditt nya jobb
Vi ska nu tillsätta en ny roll som sektoradministratör inom Sektor hemtjänst och särskilt boende. Du blir en av totalt 5 sektoradministratörer inom sektorn, sedan tidigare har varje verksamhetsspår (Hemtjänst centrala, Säbo/hemtjänst norra, Säbo/hemtjänst södra samt Rehabilitering, hälsa och sjukvård) en vardera. Ni kommer att ha ett nära samarbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att stötta verksamheterna med administrativa och praktiska arbetsuppgifter samt att skapa grundscheman i Heroma för sektorns verksamheter.
Vanliga arbetsuppgifter
• Schemaplanering i Heroma
• Skapa grundschema till varje verksamhet utifrån dess fastställda behov
• Hitta nya verktyg för schemaplanering, så som exempelvis användning av AI
• Samarbeta och bygga relationer med alla verksamheter inom Sektor hemtjänst och särskilt boende
• Chefsstöd i administrativa och praktiska uppgifter
• Fakturahantering i Visma/Proceedo
• Hantering av anställningar med avtal och behörigheter
• Vid behov vara behjälplig vid administrativa och praktiska uppgifter från exempelvis ekonom, kvalitetsansvariga och verksamhetsutvecklare inom sektorn
• Övriga vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter
•
Din kompetens
Krav
• Erfarenhet av schemaläggning
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Mycket goda datorkunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska (tal, skrift och läsförståelse)
• B-körkort
Meriterande
• Erfarenhet av schemaläggning/personalhantering i Heroma
• Administrativ utbildning
• Erfarenhet av vård- och omsorgsarbete
• Erfarenhet av att använda ChatGPT eller annan AI-plattform
• Goda kunskaper i arbetsrätt
• Intresse och kunskap i att göra omvärldsanalyser
Vi söker dig
Eftersom detta är en ny roll är det viktigt att du som person är självgående och har god förmåga att strukturera upp dina arbetssätt självständigt. Vi söker en kreativ person som hittar vägar framåt och som är mål- och resultatorienterad. För dina arbetsuppgifter med att skapa grundscheman till våra verksamheter är det viktigt att du har god förmåga att se till alla verksamheters behov och att väga in flera olika perspektiv för att nå ett gott resultat. Du behöver även vara bra på att bygga relationer och att samarbeta med andra, då du förväntas skapa kontakt och komma till lösningar tillsammans med andra.
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html
Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med människor i alla åldrar inom funktionshinder, LSS, hemtjänst eller särskilt boende. Det är viktigt. På riktigt.