Vad erbjuder vi
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön.
Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil.
Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss.
Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
Som bemanningsstrateg hos oss har du en central och strategisk roll och kommer tillsammans med verksamhetens chefer att driva arbetet med att effektivisera, utveckla och kvalitetssäkra schemaläggning och bemanning.
Du kommer delta i ledningsgruppen för Stöd och funktion (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS) och vara direkt underställd verksamhetschef.
Du kommer arbeta övergripande med schemaläggning, vakansplanering och frågor kopplade till bemanning, med fokus på ekonomi och hållbart arbetsliv.
Din roll är viktig för att följa upp verksamhetens bemanning, planera för en hållbar personalekonomi och tillsamans med verksamhetens enhetschefer se till att bemannings- och schemaarbetet bidrar till en effektiv resursanvändning i linje med uppsatta mål.
Ditt uppdrag är en stödjande funktion som håller ihop bemanningsprocessen och ser till att bemanningsstrategier efterlevs.
I uppdraget ingår även att kompetensutveckla medarbetare och kollegor.
Vem är du
Är du en person som tycker om att arbeta mål- och resultatinriktat?
Tycker du om förändringsarbete?
Älskar du samarbete och samverkan?
Är du strukturerad, analytisk och tänker helhetsperspektiv?
Om dessa frågor/påståenden passar dig, sök tjänsten och ta möjligheten att bli en del av vår härliga arbetsgrupp!
Formella kompetenskrav
Du behöver ha relevant akademisk utbildning inom ekonomi, organisationsutveckling, ledarskap, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation samt att du har kunskaper och/eller har arbetat med verksamheter som har schemalagd dygnet-runt bemanning.
Tjänsten kräver att du har en ekonomisk och analytisk förmåga att se samband mellan schemaplanering och ekomomiska förutsättningar och att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
Anställningen förutsätter att du har B-körkort
Digital identifikation med Bank ID
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av socialtjänstlagens verksamhetsområde och lönesystemet e-companion eller annat löne- schemaplaneringssystem.
Din personliga lämplighet är viktig och du måste ha ett genuint intresse av att arbeta med människor.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2025-01-01 eller enligt överenskommelse om erforderliga belslut fattas.
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Bemanningsstrategen är för närvarande placerad vid Stöd och funktion inom Välfärd och arbetsmarknadsförvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärd och arbetsmarknadsnämnden.
Närmaste chef är verksamhetschef.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats.
Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre.
Så vem du än är
- varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv.
Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).