Arbetsbeskrivning
Bra Liv Vråen vårdcentral
Rollen som assistent/receptionist
Bra Liv Vråen vårdcentral söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss i en roll som administrativ assistent. Arbetet kommer främst vara i receptionen där du är ansiktet utåt och den första som möter patienterna som besöker oss. Du har det övergripande ansvaret över vår reception vilket innebär mycket patientkontakt, telefonservice samt att svara på frågor från patienter och medarbetare. Även andra administrativa arbetsuppgifter ingår. Att ge god service samt att arbeta patientsäkert ligger i din yrkesroll.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse och tjänstgöringsgrad kan diskuteras.
Din blivande arbetsplats
Bra Liv Vråen vårdcentral arbetar för en patientorienterad, stabil och effektiv primärvårdsmottagning. Vårdcentralen har cirka 12 100 listade invånare och vi är en del av Vårdcentralerna Bra Liv. Vi har en gemensam organisation och nära samarbete med Rydaholms vårdcentral. Värnamo är en vacker och lugn stad där Lagan sakta rinner förbi. Staden har ett utbud av det mesta man kan önska av en småstad, såsom restauranger, affärer, kultur och idrottsanläggning. Det bor cirka 22 500 invånare i centralorten och cirka 34 600 i kommunen. Det är enkelt att förflytta sig då det finns goda möjligheter för både cykel, bil och kollektiva medel.
Din profil
Du har erfarenhet av receptionsarbete och intresse av administrativa uppgifter, samt gärna vana från primärvården och journalsystemet Cosmic. Du gillar att arbeta självständigt, men uppskattar också att delta i gruppens gemensamma uppdrag. Du är serviceinriktad och har ett gott bemötande när du tar emot alla våra patienter som passerar vår reception varje dag. Du arbetar strukturerat och har vilja och förmåga att hitta lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande till dig
• En individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet för att känna trygghet
• En bra, härlig och kompetent personalgrupp där du får god handledning
• Ett arbete som är både självständigt och tvärprofessionellt
• En god och fin arbetsmiljö
På Bra Liv Vråen vårdcentral hjälps vi åt och har roligt tillsammans!
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Detta värderar vi högt
Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge alla våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel!
Har du frågor om tjänsten
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta bitr. verksamhetschef Maria Uhlmann, tfn 010-244 83 03,
[email protected]
Sista ansökningsdag är 2025-01-07
Varmt välkommen med din ansökan!