Arbetsbeskrivning
Vill du skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering i en koordinerande roll med stort eget ansvar? Då är rollen Recruitment Coordinator något för dig!
OM TJÄNSTEN
Som Recruitment Coordinator jobbar du med alla delar i rekryteringsprocessen i ett tätt samarbete med dina teamkollegor. Ditt största fokus är att koordinera och prioritera teamets arbete på bästa sätt samt att ge våra kandidater bästa service genom hela rekryteringsprocessen. Här jobbar du i en fartfylld, ansvarsfull och affärsorienterad miljö där ditt arbete är en viktig del för vår fortsatta framgång inom rekryteringsområdet.
Du kommer stötta Kajsa Andersson och Julia Bengtsson, två av våra Recruitment Consultants där ert goda samarbete kommer att vara en förutsättning för att våra rekryteringsuppdrag ska kunna tillsättas. Din uppgift är att stötta dem i deras rekryteringsprocesser samt att ge våra kandidater och kunder bästa tänkbara service. Du jobbar proaktivt för att driva rekryteringsprocesserna framåt mot tillsättning.
”Rollen som Recruitment Coordinator är otroligt bred där du får möjligheten att utforma ett framgångsrikt samarbete tillsammans med dina kollegor. Rekryteringsteamet präglas verkligen av glädje, omtanke och goda samarbeten mellan samtliga roller där vi tillsammans arbetar för att nå våra mål. Men det absolut roligaste med min roll är att jag har fått möjlighet att agera karriärpartner till personer som söker sin nästa utmaning i karriären.” Så här beskriver en av våra Recruitment Coordinators rollen.
Din chef och din utveckling:
Din chef är Frida Åstrand och arbetar nära dig och har god insyn i ditt dagliga arbete. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Recruitment Coordinator har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Koordinera och prioritera arbetet i rekryteringsprocesserna för att skapa en god struktur
* Ansvara för och vidareutveckla arbetet med kandidatnöjdhet i teamet
* Aktivt söka upp kandidater genom search, främst på LinkedIn
* Selektera ansökningar, analysera testresultat (personlighetstest och test i kognitiv förmåga) genomföra telefonintervjuer, fysiska intervjuer samt referenstagning
* Administrera, exempelvis skriva annonser, kandidatpresentationer och registrera underlag i vårt affärssystem
Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och vill skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering i en resultat- och servicefokuserad vardag. Dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas och utökas i takt med att du bygger på din kompetens.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk examen inom exempelvis Human Resources, beteendevetenskap eller ekonomi
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du har en god samarbetsförmåga och bygger och utvecklar goda relationer med både kollegor, kandidater och kunder. Då arbetsuppgifterna är av varierande karaktär ställs det krav på ett strukturerat arbetssätt för att bli framgångsrik i din roll. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel, orädd och att du har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Vidare är du pålitlig och tar självständigt ansvar för din uppgift. Du ser möjligheter där du stöter på hinder och driver ditt eget arbete framåt för att nå önskat resulta
Övrig information
Start: Januari 2025
Omfattning: Heltid, 6 mån provanställning
Lön: Månadslön med en fast del och en rörlig provisionsdel
Placering: Östergatan 18, Malmö
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hur är det att jobba på Academic Work
Vår kultur på Academic Work
CSR och miljö på Academic Work
Instagram @Academic Work
Facebook @Academic Work
LinkedIn @Academic Work