Rapportadministratör till Siemens Energy
Skicka ansökan 1 dagar kvar
Administrativ assistent
1 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och strukturerad person med en passion för administration och IT? Vill du vara en central del av vårt team som supportar fältservicepersonalen globalt och samtidigt bidra till verksamhetsutveckling? Då har vi jobbet för dig! Om företaget Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. Dina arbetsuppgifter Som rapportadministratör kommer du att vara nyckelpersonen som ser till att rapporter hanteras korrekt och effektivt. Du kommer att: • Agera gränssnittet mellan rapportförfattare och granskare/godkännare. • Administrera och arkivera rapporter i vårt digitala system. • Upprätthålla våra KPI:er för rapporthantering. • Ge stöd till kollegor i processen och IT-systemet. • Arbeta med verksamhetsutveckling och kontinuerliga förbättringar. Vi söker någon som kan hålla koll på den administrativa processen inom sitt ansvarsområde. Du ska vara korsutbildad för att kunna täcka upp vid frånvaro och arbeta aktivt med kontinuerliga förbättringar. Ett intresse för IT och digitala lösningar är avgörande för att lyckas i denna roll. I rollen som rapportadministratör förväntas du: • Aktivt stödja andra avdelningar och projekt. • Följa hållbara processer och arbeta med processförbättringar. • Ta ansvar och agera enligt Siemens Energys kultur. • Delta i dagliga och veckovisa möten. • Bidra till verksamhetsutveckling genom att identifiera och implementera förbättringar. Din profil Vi söker dig som har: • Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. • Strukturerat och drivet arbetssätt. • Erfarenhet av administration och att hantera flera komplexa ärenden samtidigt. • Ständigt leta efter förbättringar och enklare arbetssätt. • Intresse för IT och digitala lösningar. • Förmåga att arbeta enskilt men även i grupp när det krävs. Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected], 011- 19 94 69. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan
Mölndal
Heltid
Assistent Heromarapportör Administrativ assistent
Idag