Kundservicemedarbetare
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-02

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Teknik i Väst AB är ett resursbolag som ägs av Arvika och Eda kommuner. Bolaget ansvarar för renhållning, drift och skötsel inom områdena gator och vägar samt vatten och avlopp för Arvika och Eda kommuner. Dessutom hanterar bolaget verksamheterna elnät, fjärrvärme och kraft för Arvika samt driften av fiber för Arvika och Årjängs nät. Vår vision är att vara ett föredöme som samhällsnyttigt bolag och vi får fina resultat i både medarbetar- och kundundersökningar, vilket vi är mycket stolta över. Tillsammans bidrar vi till en bekväm vardag för dem som verkar och lever i Västra Värmland. Kund och marknad arbetar med kundservice och fakturering, förvaltning och utveckling av kundinformationssystemet, samt marknads och kommunikationsfrågor. Det ingår nio medarbetare i gruppen. Arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du med kundservice via telefon, mail och ibland via personliga möten. Du sköter fakturering och kundadministration och stöttar verksamheterna med statistik från kundinformationssystemet. Du deltar också i olika kundaktiviteter för att representera Teknik i Väst.  Rollen innefattar även förvaltning och digital utveckling av kundinformationssystemet i samarbete med gruppen, bolagets verksamheter och systemansvarig. Du är också delaktig i arbetet kring dataskyddsförordningen. Kvalifikationer Vi söker dig som kommer in i rollen med ett gediget intresse för samhällsnytta, stor vilja att ge bra kundservice och att arbeta lösnings- och utvecklingsorienterat.  Du har en gymnasieutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha god systemvana då största delen av arbetet sker i kundinformationssystemet där du kommer ha en aktiv roll med förvaltning och utveckling. Vi ser också att du har erfarenhet av kundservice per telefon och i mail. Det är meriterande med erfarenhet från en teknisk bransch.  För att kunna ha en bra dialog med kunder har du god förmåga att kommunicera förtroendeingivande och pedagogiskt på svenska och engelska, i både tal och skrift. Som person ser vi att du är relationsskapande, strukturerad, initiativtagande och självgående. Du ska trivas med att samarbeta och ha kontakter med såväl personer inom organisationen som utåt. I arbetet är du serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.   Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons