Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.
Tekniska verkens IT-avdelning utvecklar digitala lösningar inom hela koncernen, och IT-supporten finns till för att hjälpa medarbetarna internt med problemlösning och support. Som First Line Support kommer du att arbeta i ett mindre team, där du fungerar som bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Genom ett metodiskt arbetssätt undersöker och lyssnar du in användarnas problem och på ett pedagogiskt sätt förklarar och redogör för lösningen.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och ett professionellt bemötande. Du är en utåtriktad och social lagspelare som bidrar med mycket energi. En av dina främsta drivkrafter är att hjälpa andra och att ge professionell service och support. Du kommunicerar på ett lugnt, metodiskt och pedagogiskt sätt och levererar din arbetsinsats på en hög servicenivå. För att du ska trivas i denna roll är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt att du är nyfiken på att sätta dig in i nya system och hitta lösningar. Då arbetsbelastningen stundtals kan vara hög ser vi gärna att du är stresstålig och kan behålla fokus och koncentration under längre perioder.
Arbetstid: 8 timmar per dag, förlagt mellan kl 07.00-17.00