First Line Support
OnePartnerGroup 11 dagar kvar Linköping
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-27

Brinner du för att ge god service? Bidrar du med energi och arbetsglädje till ett team? Har du intresse, nyfikenhet och vilja att lära dig mer inom IT-området? Då kan du vara Tekniska verkens nya kollega till IT-supporten!

Om Tekniska verken

Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter

Tekniska verkens IT-avdelning utvecklar digitala lösningar inom hela koncernen, och IT-supporten finns till för att hjälpa medarbetarna internt med problemlösning och support. Som First Line Support kommer du att arbeta i ett mindre team, där du fungerar som bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Genom ett metodiskt arbetssätt undersöker och lyssnar du in användarnas problem och på ett pedagogiskt sätt förklarar och redogör för lösningen.

Konkret kommer du bland annat att arbeta med att:
  • Felsöka snabba ärenden som inkommer via telefon, e-post eller ärendesystem
  • Hjälpa användarna med lösenord, ge support i system och applikationer
  • Skicka vidare ärenden för djupare felsökning till Second Line Support
  • Hantera utlämningar av datorer, telefoner och kringutrustning till anställda

Din profil

Vi söker dig som har ett stort engagemang och ett professionellt bemötande. Du är en utåtriktad och social lagspelare som bidrar med mycket energi. En av dina främsta drivkrafter är att hjälpa andra och att ge professionell service och support. Du kommunicerar på ett lugnt, metodiskt och pedagogiskt sätt och levererar din arbetsinsats på en hög servicenivå. För att du ska trivas i denna roll är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt att du är nyfiken på att sätta dig in i nya system och hitta lösningar. Då arbetsbelastningen stundtals kan vara hög ser vi gärna att du är stresstålig och kan behålla fokus och koncentration under längre perioder.

Krav:
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • God datorvana och en god allmän förståelse för nätverk, databaser och program
  • Erfarenhet av IT-support/kundservice eller liknande arbete
  • Inga anmärkningar i belastningsregistret
Meriterande:
  • Utbildning inom IT-området
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Arbetstid: 8 timmar per dag, förlagt mellan kl 07.00-17.00
Plats: Tekniska verkens huvudkontor, Brogatan 1, Linköping
Start: Enligt överenskommelse

Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup under en inledande period på 6 månader. Därefter sker en övergång till anställning hos Tekniska verken om båda parter är nöjda.
För denna tjänst krävs en godkänd säkerhetsprövning.

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på 0722 24 24 77 eller via e-post [email protected].

Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons