Om tjänsten

Besök hemsida emploid.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-03

Är du i början på din karriär inom IT eller vill du skola om dig mot IT – branschen? Har du ett tekniskt intresse? Vi söker nu dig som vill arbeta som teknisk support/firstline support på ett stort företag i Malmö. Låter detta som något för dig så tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag.

Om företaget

Företaget är ett av nordens största IT-företag och stärker nu upp med fler medarbetare till sitt kontor i Malmö. Mer information om företaget kommer senare i rekryteringsprocessen. Uppdraget inleds med en anställning hos EMPLOID där du kommer arbeta som konsult ute hos kunden.

Om tjänsten

Som teknisk support/firstline support tar du emot inkommande samtal ifrån olika användare. Det rör sig om en variation av människor och komplexitet i ärenden varav du snabbt behöver sätta dig in i användarens situation. Då du är första kontakten för användaren så är det viktigt att ge en förstklassig service samtidigt som snabbt identifierar problemet för att sedan hitta en lösning. Tjänsten inleds med en gedigen utbildningen för att du ska få rätt förutsättningar att lyckas.

Mer konkret så arbetar du med att:

- Ge service gällande användarnas IT-relaterade frågor

- Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT

- Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara

- Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

- Active Directory

Om dig

Det viktigaste i den här rollen är inte vad du har för tidigare erfarenhet så länge du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom IT. Vi tror dock att du har gymnasial utbildning och någon form av erfarenhet av service. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat i svenska och engelska.

Har du följande så är det meriterande men inget krav:

- Erfarenhet av teknisk support/helpdesk, kundtjänst eller annan servicebakgrund

- Gymnasial utbildning inom IT/teknik

Då du kommer att ha daglig kontakt med användare behöver du vara serviceminded och tycka om att hjälpa människor. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i kundens situation och bedöma om du själv kan lösa ärendet eller skicka det vidare till rätt instans. Du är också självgående då du tar samtal på egen hand samtidigt som du är nyfiken och vill lära dig mer inom IT. Personliga egenskaper kommer att väga tungt i denna rekryteringsprocess.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: firstline support, 1st line support, teknisk support, helpdesk, IT, ärenden, active directory, mjukvara, hårdvara, service, customer support

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons