HR Manager

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-specialist/HR-adviser
Publicerad: 2020-11-19
Sista ansökningsdag: 2020-12-20
Stad: Mölndal
Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se. Då vår HR Manager inom KappAhls svenska butiksorganisation går vidare mot nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare! Retailbranschen befinner sig i förändring och vi på KappAhl har en spännande resa framför oss – denna tjänst är nyckelroll i arbetet att rusta vår svenska butikspersonal för framtiden! Vi erbjuder Som HR Manager erbjuds du en taktisk och operativ ledarroll inom hela HR-spektrat inom vår butiksorganisation. Du stöttar regionchefer och butikschefer och tyngdpunkten ligger främst inom: • Lag- och avtalsfrågor samt facklig samverkan • Kompetensförsörjning och utveckling • Sedvanliga personaladministrativa frågor Ditt team består av två HR Specialister samt en HR-konsult som fokuserar på vårt Workforce Management-system. Utöver det samverkar du med huvudkontorets HR-team som arbetar koncernövergripande och HR-kollegorna i våra andra butiksländer. Din profil Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen i Personal- och arbetslivsvetenskap och flerårig erfarenhet av HR's alla förekommande processer. Att du har verkat inom detaljhandeln och har vana från butiksorganisationer ser vi som en stor fördel! Vidare så är det meriterande med ledarerfarenhet. Du har goda kunskaper i lagar och avtal inom området och är en erfaren och förhandlare. Din personlighet Du är en affärsmässig och modig person som vågar söka nya vägar och kan se frågeställningar ur olika perspektiv. Du har tydliga ledaregenskaper och kan bygga förtroendefulla relationer. Du är nyfiken på branschens förändringar och har kapacitet att driva utveckling och förbättringar. Samtidigt har du en god förmåga att se helheten och står för professionalism och hög service. Du har en förmåga att initiera, driva, implementera och slutföra projekt. Du ska kunna sälja in idéer och förslag så att de skapar engagemang och motivation och kunna förmedla budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt. Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod. Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, istället för ett personligt brev ber vi dig besvara några korta frågor och berätta varför du är lämplig för tjänsten. Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast den 20 december via www.kappahl.se/lediga-jobb. Vi arbetar med löpande urval, och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Åsa Witkarsson, Country Support Manager, 0704-715731. Facklig företrädare för Unionen är Barbara Matanovic, telefon 0704-715 641. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-7715643.    

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida
Dela