OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Om tjänsten Nu söker vi en engagerad ekonomiadministratör till vår internationella kund i Malmö. Har du tidigare erfarenhet inom en liknande tjänst och letar du efter din nya utmaning? Då kan detta vara tjänsten för dig. Hos vår kund kommer du att jobba på heltid måndag till fredag enligt kontorstider. Du kommer att bli anställd som konsult via oss på Poolia under uppdragets gång vilket initialt kommer att pågå under 6 månader med chans till förlängning. Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifter: Inbetalningshantering och AML-efterföljning: * Noggrant undersöka och följa upp inbetalningar med hänsyn till Anti-Money Laundering (AML). * Använda Excel för att dokumentera och analysera inbetalningar. * Arbeta inom vårt redovisningssystem för att identifiera kunder och betalare samt undersöka eventuella kopplingar mellan dem. * Säkerställa att dokumentationen är noggrann och uppfyller företagets krav och standarder. Sommarvikarie på kundreskontra avdelningen: * Ta över och ansvara för registrering av inbetalningar och utbetalningar till och från kunder under sommarperioden. * Hantera eventuella frågor eller problem relaterade till kundtransaktioner. * Vid behov, bistå med hantering av inkommande leverantörsfakturor. * Samarbeta med teamet för att säkerställa smidiga ekonomiska processer under sommarvikariatet. Allmänna administrativa uppgifter: * Utföra andra administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen vid behov. * Delta i möten och kommunikation för att hålla sig uppdaterad om företagets ekonomiska processer och behov. Vem är du? För att vara aktuell för rollen ser vi gärna att du: * Har relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet * Har tidigare erfarenhet av liknande arbete, gärna inom en liknande bransch * Har goda kunskaper i ekonomisystem och Excel * Är noggrann, strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team * Har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta med olika avdelningar inom företaget * Är proaktiv och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt Varmt välkommen in med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons