Om tjänsten

Besök hemsida swegon.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Med vår nyinrättade roll Orders & After Sales Support Manager får du en unik möjlighet att forma och driva utvecklingen av vår eftermarknadsaffär med fokus på att främja affärsmässiga ochlångsiktigt hållbara lösningar.

Du kommer i den här rollen arbeta med

  • strategisk utveckling av reservdelsaffären
  • delta i projekt som eftermarknadsansvarig
  • artikel masterdata processen för reservdelar i affärssystemet M3
  • leverantörsprognoser och försörjningsupplägg för reservdelar
  • analyser av reservdelsportfölj i syfte att säkerställa relevans utifrån marknadsbehov
  • utveckling av orderprocessen

Utöver ovan nämna arbetsuppgifter har du personalansvaret för ett dedikerat och välfungerande team av 4 personer. Rapportering sker till Supply Chain Manager. Du kommer ha många samarbetsytor inom företaget.

Din profil

För att lyckas i den här rollen behöver du vara analytisk, ha ett strukturerat arbetssätt, ett affärsmässigt tänk och förmågan att se alternativa lösningar för att uppnå resultat.

Vi söker efter dig som har arbetat i liknande processer tidigare, kanske söker du en utmaning inom ett nytt spännande företag eller är redo att ta på dig en ledande roll inom ditt specialistområde. En högskoleutbildning inom teknik-/logistikområdet är meriterande, likaså kunskaper inom affärssystem tex Infor M3. Du bör ha vana av att utveckla och implementera processer i en verksamhet.

Som ledare är du en kulturbärare som visar vägen för beteende och moral och lever våra värderingar på ett föredömligt sätt. Genom ditt ledarskap fångar du upp förbättringar och engagerar ditt team till att uppnå era gemensamma mål.

Du behöver vara en god kommunikatör som behärskar både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Vi erbjuder

    På Swegon arbetar vi med att skapa världens bästa inomhusklimat som får människor att trivas och må bra - feel good inside. Vi har högt satta mål i vårt hållbarhetsarbete, i att erbjuda de mest energieffektiva produkterna, främja jämställdhet och att bli co2 neutrala, och har en tydlig transparens i vårt arbete. Vi erbjuder spännande utmaningar i en global miljö med kompetenta kollegor och en kultur präglad av våra värderingar; ”Customer Empathy, Trust och Commitment”, som genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi fattar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon har vi en öppen och flexibel organisationskultur med korta beslutsvägar, gott om utvecklingsmöjligheter och är måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privatliv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, välkomnar sökande med olika typer av bakgrund och eftersträvar mångfald och jämställdhet.

    Om Swegon Group Swegon Group, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör för ett hälsosamt inomhusklimat, med lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 17 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har ca 3000 anställda och har 2022 en omsättning på ca 6 miljarder SEK.

    Kontaktinformation Välkommen med din ansökan via www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-26. För mer information om tjänsten, kontakta Andreas Liljeskog, Supply Chain Manager, [email protected]

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet Tillsvidare
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons