Vi söker två konsulter till en kund inom offentlig verksamhet för ett konsultuppdrag via oss på Bemannia på heltid. Uppdraget är placerat på kundens kontor i Hallonbergen, Sundbyberg, och omfattar arbete måndag till fredag kl. 08:00–17:00.
Uppdraget startar så snart som möjligt enligt överenskommelse och löper från 2026-02-01 till 2026-11-30, med möjlighet till förlängning.
Det finns två olika roller inom uppdraget:
En konsult med receptionsliknande arbetsuppgifter
En konsult i rollen som servicehandläggare
Båda rollerna är viktiga för att säkerställa god service och effektiv hantering av ärenden gentemot besökare och kunder.
Dina arbetsuppgifterArbetet innebär varierande service- och administrativa uppgifter. Du kommer att vara en viktig del av teamet och bidra till ett professionellt och välkomnande bemötande.
Konsult med receptionsliknande arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du bland annat för att ta emot besökare och hantera dagliga serviceuppgifter kopplade till receptionen.
Arbetsuppgifter inkluderar:
Ta emot besökare och ge god service
Hantera inkommande och utgående post
Ta emot och skicka budleveranser
Utföra enklare administrativa uppgifter
Arbeta i kundens ärendehanteringssystem
Konsult som servicehandläggare
Som servicehandläggare arbetar du främst med kundkontakt och ärendehantering, både via telefon och e-post. Rollen innebär även att stötta receptionen vid behov.
Arbetsuppgifter inkluderar:
Besvara frågor via telefon och e-post
Hantera och följa upp kundärenden i ärendehanteringssystem
Säkerställa att kunder får snabb och korrekt hjälp
Bistå receptionen vissa tider
Fullständig gymnasieexamen
Strukturerad och organiserad samt har förmåga att få saker gjorda
Serviceinriktad, noggrann och har god kommunikationsförmåga
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Trivs med att arbeta på plats och i team
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Tidigare arbete inom reception, kundtjänst eller servicehandläggning
Som konsult hos Bemannia får du:
⭐ En nära kontakt med din konsultchef⭐ Möjlighet till fler spännande uppdrag⭐ Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad⭐ Trygga anställningsvillkor
🔭 Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 januari 2026.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila och [email protected].
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.